anoniem Geplaatst: 21 november 2004 Delen Geplaatst: 21 november 2004 ik zit er over te denken om, nu ik een eigen php-server heb, een script te bouwen: Ik krijg regelmatig tekstbestanden aangeleverd, met daarin songteksten. Deze moet ik met een daarvoor gemaakt programma ombouwen om hem voor een ander programma programma leesbaar te maken. Nou heb ik eens naar de inhoud van die omgebouwde bestanden gekeken (extensie = opw) en ze zijn gewoon platte tekst met een html-achtige opbouw, zij het met andere tagnamen. Is het ook mogelijk dat ik een script maak die een txt/doc bestand kan openen en zeer gericht stukken tekst kan vinden. Bijvoorbeeld dat de eerste regel de titel is, de volgende regel is leeg. De tekst loopt vanaf dat moment tot aan de tekst Copyright. Deze 3 items moeten binnen verschillende tags geplaatst worden. Is het mogelijk dit in te lezen op te bouwen en weg te schrijven naar opwNNN.opw, waarbij NNN een nieuw getal is met voorloopnullen, dat aansluit op het nummer dat er al is? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2004 ja dat is mogelijk, zoek maar eens naar [url=http://www.google.nl/search?hl=nl&q=regular+expressions+php&lr=]Regular expressions[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2004 En voor het wegschrijven met voorloopnullen kan je kijken naar de functie [url=http://www.php.net/sprintf]sprintf[/url]. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2004 Of XSLT ipv Regular expressions Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2004 als het een well-formed XML bestand is, dan is dat inderdaad ook een goede optie. Nog leuker zou het worden als XSLT ook regular expressions zou ondersteunen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2004 met eregi() kun je naar een partroon zoeken in een string. Geeft true als de string gevonden is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2004 Als het systeem ook nog enigszins schaalbaar moet zijn kun je ook overwegen eerst de bestanden om te zetten naar een gesorteerde lijst... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2004 ok ik zie het al wel weer hoor: ik kan zwaar weinig PHP..... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2004 zonder een redelijk grondige kennis van PHP krijg je zo'n zoekscript niet gemaakt denk ik... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen