Ga naar inhoud

bijwerken website eenvoudiger mbv PHP?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Op het moment ben ik wat aan het experimenteren met mijn website. Sinds kort heb ik het voor elkaar dat je via een contactformulier reacties naar mij kunt sturen. Dat heb ik gedaan met PHP. Maar met het volgende heb ik echt hulp nodig. Als het goed is kun je met PHP en MySQL het bijhouden van een website vereenvoudigen. Als journalist schrijf ik regelmatig teksten, die ik graag op mijn website wil zetten. Nu vroeg ik mij af: is het mogelijk met PHP en MySQL iets te maken waarmee ik ik teksten kan plaatsen zonder dat voor elke tekst een apart html-bestand nodig is? En is het ook mogelijk dat elke tekst in het overzicht van teksten komt? En kun je ook zeggen dat een tekst op een bepaald tijdstip op internet mag komen? Samengevat: Ik heb een tekst. Die wil ik publiceren. Wat er dan moet gebeuren is dat de tekst wordt genoemd in een overzicht. Als je er dan op klikt komt de tekst ervoor. Kan iemand mij op weg helpen en op eenvoudige wijze uitleggen hoe ik te werk moet gaan? Alvast dank. Willem www.willembosma.nl
Link naar reactie
Als je de teksten in een database stopt met wat extra meta-data (datum online, datum offline, titel, enz.) dan is het vrij eenvoudig om deze te tonen op je site. Kijk eens een tutorial door over werken met php en mysql. Als je zoekt op dit forum of via [url=http://php.pagina.nl/]php.pagina.nl[/url], dan moet wel wat te vinden zijn. Als je tegen specifieke problemen aanloopt dan kan je ze op het forum posten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...