Ga naar inhoud

Venster freeze na bepaalde tijd


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik probeer al een aantal uur een script te maken voor een loginscherm, dat na een bepaaldde tijd (hier 10 seconden) moet "freezen"; iemand die wil inloggen moet na 10 seconden dus niet meer kunne inloggen en het schermpje opnieuw openen. Ik heb nu dit script geschreven, maar alleen dat freezen (dat iemand dus niets meet in de input boxes kan schrijven of kan submitten) wil niet lukken, wat doe ik fout? : [code:1:7029696b01]<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> <!-- Original: Sergio Mottura (sergio1@onebox.com) --> <!-- Web Site: http://www.bassprotips.com --> <!-- Modified: Benjamin Wright, Editor --> <!-- This script and many more are available free online at --> <!-- The JavaScript Source!! http://javascript.internet.com --> <!-- Begin var i = 0; var done = 0; var totalSecs = 10; function SecondPast() { if(totalSecs != null) timerId = setTimeout("SecondPast()", 1000); if(i < totalSecs) { i += 1; document.testform.seconds.value = totalSecs - i; } } function doSub() { if(i < totalSecs) { done = true; } else { window.focus(); alert("Arealock: /nSessie beeindigd, lauch Arealock opnieuw."); done = false; } return done; } // End --> </script>[/code:1:7029696b01] Moet het window.focus(); element er niet voor zorgen dat de boel freezed als de tijd om is? Alvast bedankt
Link naar reactie
Je kan ook bijvoorbeeld de submitknop na 10 seconde uitschakelen waardoor je niet meer in kan loggen. Of laat via een metatage de pagina na 10 sec vernieuwen. Dat zou zoiets moeten worden (uit me hoofd en niet getest) [code:1:58e2c92d30] <script language="JavaScript"> <!-- var counter = '10'; function countDown() { document.post.field.value = 'Nog ' + counter-- + ' seconde om in te loggen'; if (counter >= 0) setTimeout('countDown()',1000); else document.post.post.disabled=true; } if (counter >= 0) { countDown(); document.post.post.disabled=false; } else { document.post.post.disabled=true; } //--> </script> [/code:1:58e2c92d30]
Link naar reactie
euh, een dingetje, wat moet ik dan met het form doen als ik dat script gebruik? [code:1:ef9a23eff6] <FORM NAME="testform" onSubmit="return countDown);"> <blockquote> <div align="left"> <INPUT TYPE="password" NAME="inputbox" size=20 > <input type=text name="field" value="0" size="2"><br> <input name="requiredconfirmation" type="text" size="20"> <input name="button" type="submit" id="button" value="OK" onClick="goForit(this.form)"> </div> </blockquote> </FORM>[/code:1:ef9a23eff6] enne, moet ik het form element dan 'post' noemen? En de input box waar die tekst van u hebt nog x secondes moet komen, hoe moet ik die dan noemen volgens het script?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...