Ga naar inhoud

CGI template


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Misschien is het een domme vraag. Ik heb een webform dat middels cgi verstuurd wordt waarvoor ik vervolgens weer een template gebruik (template.txt). In dit bestand dat bijv de volgende code: Bestelling voor : #Ingevulddoor# Telefoonnummer : #Telefoonnummer# Heeft de volgende besteld: Melk - #melk_stuks# stuks Brood - #brood_stuks# stuks Nu wil ik bijv. dat het aantal stuks vetgedrukt wordt (maw ik wil wat HTML opnemen). Is dit mogelijk en zo ja kan iemand mij een voorbeeld geven hoe een tag er dan uit komt te zien want als je er alleen een html tag in zet krijg je die exact door. Ik hoop dat het duidelijk is en alvast bedankt. Mvrgr, Jaap
Link naar reactie
Je verstuurd het bericht nu als platte text. Wil je html opnemen dien je het formulier te laten verzenden als html (eventueel als bijlage) Om dit voor elkaar te krijgen dien je het formulierscript aan te passen. Je hebt hiervoor kennis nodig van de taal waarin het script gemaakt is (perl waarschijnlijk?) Om je opweg te helpen, hier een perl module waarmee je heel eenvoudig mime gecodeerde berichten kan maken : http://search.cpan.org/~yves/MIME-Lite-3.01/lib/MIME/Lite.pm NB dit is een module dus niet een knip en plak script.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...