Ga naar inhoud

Stukje php emuleren met Javascript


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik kan het in de boeken niet zo gauw vinden, misschien kan het ook niet, maar ik heb hier een voorbeeld van een stukje php: [code:1:763a74e207]$tekstfile = "tekstfile.txt"; $bestandsindex = fopen($tekstfile,"r"); $inhoudfile = fread($bestandsindex, filesize($tekstfile)); fclose($bestandsindex); echo $inhoudfile;[/code:1:763a74e207] Dus bestaande tekstfile.txt invoeren als variabele, openen, inhoud lezen en deze inhoud weergeven op het scherm. Werkt probleemloos online. En het algoritme komt meerdere malen voor in het eigenlijke script. Maar offline heb ik geen php Vraag: Zou dit (offline) kunnen worden geëmuleerd met een simpel Javascript? Ben eerlijk gezegd niet zo'n Javascriptwizard.
Link naar reactie
[quote:77ed7845a0="J. de Boer"]Klopt, maar dat heb ik niet, wil ik ook niet en ik heb op m'n eigen PC ook geen php. Vandaar mijn vraag of zoiets sowieso mogelijk is te emuleren in Javascript.[/quote:77ed7845a0]Waarom maak je dan geen javascript ipv. PHP als je apache/php niet op je pc wilt hebben? Tis wel erg makkelijk hoor om thuis zaken te kunnen testen. En zo ingewikkeld is het installeren ook niet.
Link naar reactie
[quote:f2d4ba69b4="BelgiumBoy_007"]Wie sprak er hier trouwens over een server kopen? Er zijn genoeg gratische PHP servers beschikbaar. Ik heb er zo eentje staan en het werkt perfect: kostte €0.[/quote:f2d4ba69b4]Precies hoe heet die ook alweer ultradev ofzo? Je kan natuurlijk ook gewoon apache en PHP downloaden en installeren.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. Ik zal eens rondkijken naar zo'n gratis php-servertje. Iemand een tip? Kan voor simpel uitproberen een zeer eenvoudige versie zijn. Blijft toch evengoed de nieuwsgierigheid of dit zeer simpele stukje php sowiewso nagebootst [b:fea64c3793]kan[/b:fea64c3793] worden met een javascriptje. Of moet ik uit de gegeven antwoorden afleiden dat dit te moeilijk is of helemaal niet mogelijk?
Link naar reactie
[quote:4d27a72d42="J. de Boer"]Bedankt voor de reacties. Ik zal eens rondkijken naar zo'n gratis php-servertje. Iemand een tip? Kan voor simpel uitproberen een zeer eenvoudige versie zijn. Blijft toch evengoed de nieuwsgierigheid of dit zeer simpele stukje php sowiewso nagebootst [b:4d27a72d42]kan[/b:4d27a72d42] worden met een javascriptje. Of moet ik uit de gegeven antwoorden afleiden dat dit te moeilijk is of helemaal niet mogelijk?[/quote:4d27a72d42]in mijn ogenblijft de vraag, waarom moeilijk doen (emuleren) als het makkelijk kan (installeren).
Link naar reactie
Om tegemoet te komen aan je nieuwsgierigheid, op de volgende manier kan het (mits je beschikt over IE5+ onder Windows). Giet de volgende code in een tekstbestand en geeft het de extensie HTA (HTML Application). Het valt warempel best wel mee om zo'n stukje PHP te vertalen naar JS. [code:1:0f37dc088f] <html> <body> <script type="text/javascript"> try { fs = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject"); opentekst = fs.openTextFile("tekst.txt"); document.write(opentekst.readAll()); opentekst.Close() opentekst = null; fs = null; } catch(e){ alert('De volgende fout is opgetreden:\n\n' + e.description); } </script> </body> </html> [/code:1:0f37dc088f]
Link naar reactie
[quote:59b40c8b9b="J. de Boer"]Het kan dus toch! Inderdaad een simpel scriptje, het heeft nagenoeg dezelfde structuur als het php-scriptje. Jacco, bedankt. Ook de anderen bedankt die me hier, overigens met de beste bedoelingen, vanaf wilden praten.[/quote:59b40c8b9b] En die oplossing is dus alleen in IE mogelijk en heeft totaal niks met het originele javascript te maken.
Link naar reactie
Ik begrijp ook wel dat het niet echt de mooiste oplossing is. Alleen al dat ActiveXObject waar IE meteen begint te mekkeren als gevolg van z'n beveiligingsinstelling jegens ActiveX (niet gemarkeerd als veilig). Hierdoor loopt het alleen soepel als je de beveiliging in IE m.b.t. ActiveX een stuk lager zet, en dat verdient geen aanbeveling. Ik weet best dat php eenvoudiger is, en veel meer toegesneden voor deze toepassingen. Dat wist ik voordat ik de vraag stelde ook wel, tenslotte maak ik daar dankbaar gebruik van op de site zelf. Maar het was maar een vraag. Ik experimenteerde op een bepaald moment nl. even met wat aanpassingen van een gastenboek, en vroeg me (voor een volgende keer) af of ik ook snel de veranderingen even ofline kon bekijken i.p.v. ze steeds tussentijds te moeten uploaden om het resultaat te zien. Met een deel van het script had ik zelf vantevoren al een beetje zitten experimenten. Zonder succes. Ik wist b.v. niet dat dat ActiveXObject erbij kwam kijken. Al met al vond ik het toch een nuttige discussie. Ik heb er weer wat van bijgeleerd. Dus iedereen nogmaals bedankt. Edit: Nog even een correctie: Het was niet IE die m.b.t. beveiliging alarmeerde, maar het antivirusprogramma. Kon kiezen tussen stoppen, éénmalig toestaan of autoriseren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...