Ga naar inhoud

[javascript] tekstveld


anoniem

Aanbevolen berichten

hoi, ik gebruik javascript om de waarde van een tekstveld te wijzigen: onMouseOver="window.document.locForm.location.value='Waarde x';" Nu heb ik daar 2 vragen over: er staat window voor, waar dient dit voor ik kan het ook weglaten dan werkt het ook. Moet het tekstveld perse in een form staan om de waarde te wijzigen? Als ik nl een form gebruik dan klopt mijn lay out niet meer, althans de uitlijning. Maar als ik het form weglaat kan ik met het bovenstaande javascript het tekstveld niet meer benaderen. grtz
Link naar reactie
Form elementen horen in een form. De uitlijning (layout) kan je wijzigen/corrigeren via CSS. Ik zou dus niet zomaar de structuur wijzigen. [i:356c0ba107]window [/i:356c0ba107]plaatsen voor [i:356c0ba107]document [/i:356c0ba107]is inderdaad niet noodzakelijk. Als je window weglaat zal JS automatisch de scope van het huidige window veronderstellen. Zo is bijvoorbeeld de functie alert() ook een method van het window object. [color=darkblue:356c0ba107]window.alert('bla')[/color:356c0ba107] en [color=darkblue:356c0ba107]alert('bla') [/color:356c0ba107]zijn gelijk.
Link naar reactie
De [i:b0895fc795]window[/i:b0895fc795] die ervoor staat verwijst naar het venster waarin het staat. Als je dit weglaat dan zal hij aannemen dat het allemaal in het huidige venster gebeurt en het is dus niet noodzakelijk. Als je een ander venster hebt dan kan je elementen uit dat ander venster veranderen door daar de naam van het venster voor te zetten. Daarvoor dient het dus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...