Ga naar inhoud

javascript1.2, dan weer wel, dan weer niet?!


anoniem

Aanbevolen berichten

ik wilde een les met de volgende site geven, maar kwam erachter dat het menu aan de linkerzijde bij enkele machines niet werkte. IN de bron wordt verwezen naar een javascript, versie 1.2. Ik heb vervolgens de specs van de machines (en IE bekeken): Geen menu op : OS: XPpro / sp1, IE 6.0.2800.1106.xpsp2. enz.Inclusief updates: sp1 Wel menu op:OS: W2k sp1, IE 5.00 SP2 mag ik dan de conclusie trekken dat de nieuwe versie van IE (nou ja, versie 6.0 dus...) niet overweg kan met oudere javascript menuutjes? Kan ik daar (extra packje o.i.d.) nog verandering in brengen of niet? Ik vind dit weer zo'n triest microsoftgebeuren, de moed zinkt me soms langzaam in de schoenen. Je blijft achter de feiten aanrennen met dat explorergezeur en windowsgedoe. Thor2002
Link naar reactie
[quote:8cf6979936="thor2002"]ik wilde een les met de volgende site geven, maar kwam erachter dat het menu aan de linkerzijde bij enkele machines niet werkte. IN de bron wordt verwezen naar een javascript, versie 1.2. Ik heb vervolgens de specs van de machines (en IE bekeken): Geen menu op : OS: XPpro / sp1, IE 6.0.2800.1106.xpsp2. enz.Inclusief updates: sp1 Wel menu op:OS: W2k sp1, IE 5.00 SP2 mag ik dan de conclusie trekken dat de nieuwe versie van IE (nou ja, versie 6.0 dus...) niet overweg kan met oudere javascript menuutjes? Kan ik daar (extra packje o.i.d.) nog verandering in brengen of niet? Ik vind dit weer zo'n triest microsoftgebeuren, de moed zinkt me soms langzaam in de schoenen. Je blijft achter de feiten aanrennen met dat explorergezeur en windowsgedoe. Thor2002[/quote:8cf6979936] Het ligt niet aan MS, maar aan je gare javascript. Wel makkelijk he om op MS te gaan zeiken als je 0,0 verstand hebt van JS ;) Heb je ergens een voorbeeld van dat script? Ik snap niet wat je bedoelt met 'exta packje' :-? Verder bestaat zoiets als 'language="javascript.."' niet meer. <script type="text/javascript"> is genoeg.
Link naar reactie
[quote:0caa82e868="thor2002"]ik wilde een les met de volgende site geven, maar kwam erachter dat het menu aan de linkerzijde bij enkele machines niet werkte. IN de bron wordt verwezen naar een javascript, versie 1.2.[/quote:0caa82e868] Welke "volgende site"? [quote:0caa82e868="thor2002"] mag ik dan de conclusie trekken dat de nieuwe versie van IE (nou ja, versie 6.0 dus...) niet overweg kan met oudere javascript menuutjes? Kan ik daar (extra packje o.i.d.) nog verandering in brengen of niet? Ik vind dit weer zo'n triest microsoftgebeuren, de moed zinkt me soms langzaam in de schoenen. Je blijft achter de feiten aanrennen met dat explorergezeur en windowsgedoe. [/quote:0caa82e868] [url=http://www.promozilla.org/artikelen/lockergnome_dump_IE.y]Waarom je Internet Explorer zou moeten dumpen[/url]
Link naar reactie
allereerst excuses dat ik de site in kwestie niet heb gemeld: hierbij de sitenaam: http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll032/ En voordat we persoonlijk gaan worden (Inzane,) deze site is door leerlingen (van een basisschool of VO school) gemaakt. Ikzelf kwam alleen de link tegen op een lesstencil. ALs je klachten, opmerkingen of (nog mooier: suggesties) hebt (t.o.v. 'gezeik' en 'je gare script'), richt die dan lekker aan de auteur van de site. Je doet je nickname wel eer aan.... Deze site is al sinds '02 in de lucht, wat waarschijnlijk verklaard waarom er niet de meest recente termen worden gebruikt. V.w.b. IE: lees eerst door voordat je gaat razen. Ik raas mee, maar doe dat liever tegen het scherm. Feit blijft dat ik in een systeem dat niet eens van mij is ('t is namelijk van een basisschool) niet 'eventjes' lekker IE ga verwijderen en (bijvoorbeeld) Firefox installer. Of Linux, als ik dan toch bezig ben. Blijf ik dus zitten met de vraag waarom enkele machines (waar dus niet te veel aan kan veranderen :( ) een (verouderd :( ) scriptje willen draaien. Thor2002
Link naar reactie
Het leek er in je topicstart op dat jij die site had gemaakt. Maar goed, kijk hier eens na en geef MS dan nog eens de schuld ;) [code:1:d9c0c35bb3] function checkBrowser(){ this.ver=navigator.appVersion this.dom=document.getElementById?1:0 this.ie5=(this.ver.indexOf("MSIE 5")>-1 && this.dom)?1:0; this.ie4=(document.all && !this.dom)?1:0; this.ns5=(this.dom && parseInt(this.ver) >= 5) ?1:0; this.ns4=(document.layers && !this.dom)?1:0; this.bw=(this.ie5 || this.ie4 || this.ns4 || this.ns5) return this } [/code:1:d9c0c35bb3]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...