Ga naar inhoud

Alleen eerste teken getoond ipv eerste 15


anoniem

Aanbevolen berichten

Onderstaand script geeft foutloos een resultaat in de vorm van "T..." en "E..." <?php function strip($text){ if (strlen($text) > 15){ print substr(stripslashes($text), 0,15). "..."; }else{ print stripslashes($text); } } strip($text); while (list($id, $titel) = mysql_fetch_row($bla)){ echo "<a href=\"". $_SERVER["PHP_SELF"] . "?id=$id" . "\">", strip($titel["titel"]), "...</a><br>"; }?> Alleen het eerste teken wordt getoond, gevolgd door drie puntjes. Wat en hoe moet ik dit script aanpassen zodat de eerste 15 tekens worden getoond?
Link naar reactie
Ik kan zo 1-2-3 de fout niet echt lokaliseren. Ik lees er over heen (maar ik kijk ook met een scheef oog naar voetbal ;)) Wat me wel meteen opvalt is dat je de functie de tekst zelf laat printen. Ik zou er zelf voor kiezen om een waarde te retourneren. Dat maakt de functie een stuk beter herbruikbaar. Daarnaast echo je in de [i:7986cd14a8]while [/i:7986cd14a8] weer wel de functie; daar zou je dus zeker een functie verwachten die iets retourneert. In dat stukje code heb je overigens ook in 1 regel 3 verschillende wijzes gebruikt om variabelen en een string te combineren en naar het scherm te schrijven: concatenatie via de punt, via de komma meerdere parameters doorsturen naar [i:7986cd14a8]echo [/i:7986cd14a8]en de variabele invoegen in een double-quoted string. Ik raad je aan één bepaalde stijl te kiezen en deze ook consequent door te voeren; zelf heb ik een voorkeur voor de komma's. Ik zou er dus iets als het volgende van maken (ongetest): [code:1:7986cd14a8] <?php function strip($text) { $text = stripslashes($text); if (strlen($text) > 15) { $text = substr($text, 0, 15) . "..."; } return $text; } echo strip($text); while (list($id, $titel) = mysql_fetch_row($bla)) { echo "<a href=\"", $_SERVER["PHP_SELF"], "?id=", $id, "\">", strip($titel["titel"]), "...</a><br />"; } ?>[/code:1:7986cd14a8]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...