Ga naar inhoud

[JS] checken of een file bestaat.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen. Ik heb twee vraagjes: - Hoe kan ik met JavaScript checken of een bepaald bestand bestaat? - Waar had ik het antwoord zelf kunnen vinden. Voor php ([url]www.php.net[/url]), html ([url]www.w3c.org[/url]) en css ([url]http://www.playgarden.com/w3c/TR/REC-CSS2/cover.html[/url]) ken ik wel zo mijn naslagwerken, maar voor javascript zou ik niet weten waar ik zou moeten zijn... Thanks! Jasper
Link naar reactie
Ik wil de aanwezigheid van het bestand gebruiken als test waarmee ik kan controleren of de comp online is. Het gaat namelijk om een webpagina als achtergrond voor mijn desktop waarop enkele pagina's van teletekst staan weergegeven. Nu wordt deze pagina dmv JS automatisch iedere 10 min ververst. Ik wil alleen niet dat dat gebeurt als ik offline ben. Dit dacht ik dus te testen door te kijken naar een willekeurig bestand op een server. Dan nog iets. Daarnaast wil ik automatisch wat content van de teletekst pagina's van de nos overnemen (namelijk de image map, zodat ik gelijk door kan klikken naar andere teletekstpagina's). Kan dit met JS? Thanks. Jasper
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...