Ga naar inhoud

[PHP] Calculator als webapplicatie


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:3b98c4d8c0="maIRnaairruJ"]lijkt mij dat je dat beter met javascript kunt doen, dan kun je het resultaat van de berekeing gelijk laten zien.[/quote:3b98c4d8c0] Dat vermoedde ik al, wilde het met PHP proberen omdat ik dat, in tegenstelling tot JavaScript, wél [i:3b98c4d8c0]een beetje[/i:3b98c4d8c0] begrijp... Suggesties om mee te beginnen? Ken jij goede tutorials v.w.b. deze berekeningen in Java?
Link naar reactie
je moet een calculator net teveel als een machientje beschouwen. JavaScript, maakt net als php gebruik van een aantal wiskunde functies en je kunt met getallen rekenen. In javascript kun je bijvoorbeeld een eigen functie maken: [code:1:a9d717e7de]function calculator(a, b, c) { mc2 = a * b; result = mc2 / c; alert('result'); }[/code:1:a9d717e7de] In PHP zou het er nagenoeg gelijk uitzien. Ik neem aan dat je voor de invoer een html formulier gebruikt, waarbij de afmeting een select-box is. dan hier een stukje om je op weg te helpen: [code:1:a9d717e7de]<script type="text/javascript" language="Javascript"> function calculator() { var f = document.forms['formulierNaam']; var input1 = f.elements['input1'].value; var input2 = f.elements['input2'].value; var input3 = f.elements['input3'].options[f.elements['input3'].selectedIndex].value; if(input1 == '' || input2 == '') return false; var mc2 = input1 * input2; var result = mc2 / input3; f.elements['result'].value = result; } </script> <form name="formulierNaam"> input1<input name="input1" onchange="calculator()"><br /> input2<input name="input2" onchange="calculator()"><br /> input3<select name="input3" onchange="calculator()"> <option value="0.5">optie 1</option> <option value="4">optie 2</option> </select> <hr> result<input name="result" disabled><br /> </form>[/code:1:a9d717e7de]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...