Ga naar inhoud

[PHP] Uploaden naar andere dir


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 'k Heb [url=http://www.devarticles.com/c/a/PHP/Creating-a-MultiFile-Upload-Script-in-PHP/3/]dit uploadscript [/url]gevonden. Hij werkt perfect als je iets upload naar dezelfde directory als dat het script zelf instaat. Ik wil echter dat er naar een andere directory moet worden geupload. Wat moet ik dan veranderen aan onderstaande code:[code:1:9ac72ad9bb]<? $uploadNeed = $_POST['uploadNeed']; // start for loop for($x=0;$x<$uploadNeed;$x++){ $file_name = $_FILES['uploadFile'. $x]['name']; // strip file_name of slashes $file_name = stripslashes($file_name); $file_name = str_replace("'","",$file_name); $copy = copy($_FILES['uploadFile'. $x]['tmp_name'],$file_name); // check if successfully copied if($copy){ echo "$file_name | uploaded sucessfully!<br>"; }else{ echo "$file_name | could not be uploaded!<br>"; } } // end of loop ?>[/code:1:9ac72ad9bb]
Link naar reactie
[quote:b683e8c20c="Bill Gates"]Je zal dan het de $file_name variabele in de "copy" methode moeten aanpassen... Let wel op dat je wel schrijfrechten op die nieuwe map nodig hebt natuurlijk...[/quote:b683e8c20c] [b:b683e8c20c][i:b683e8c20c][u:b683e8c20c]?[/u:b683e8c20c][/i:b683e8c20c][/b:b683e8c20c] Daarom. btw, google spidert ze wel allen hebben ze een lagere ranking en worden ze (meestal) niet gecached. Iets wat met mod_rewrite zo verholpen is natuurlijk.
Link naar reactie
Het werkt nu als een trein, alleen heb ik nog één probleem. Als ik nu een bestand heb [i:0b45d1b9f1]geupload[/i:0b45d1b9f1] naar een bepaalde directory en ik wil een bestand met toevallig dezelfde naam ook naar die dir uploaden, dan wordt dat bestand gewoon vervangen en ben ik het kwijt op de server. Ik wil graag dat dit niet mogelijk moet zijn en dat ik dan een foutmelding moet krijgen. Is dit mogelijk en zoja, hoe? Alvast bedankt.
Link naar reactie
[quote:ec93945fea="Bill Gates"]Dan moet je voor je de file verplaatst even kijken of er al een file bestaat met dezelfde naam. Dat kan je doen met de [url=http://nl.php.net/manual/en/function.file-exists.php]file-exists[/url] methode.[/quote:ec93945fea]Wederom bedankt Bill. Dat gaat me wel lukken, denk ik. Rest mij een laatste vraag: hoe zet ik een limiet op de bestandsgrootte? Ik wil dat er maximaal 2MB per bestand ge'upload wordt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...