Ga naar inhoud

Coockies gezocht :-)


anoniem

Aanbevolen berichten

Bestaat er mbv PHP een mogelijkheid om na te gaan welke coockies er allemaal actief zijn op je PC ? Ik bedoel, wanneer ik dit forum open wordt er ergens een coockie gezet. Is het na te gaan OF dat coockie gezet is buiten het forum zelf om ? Uiteraard blijft de vraag staan of ik na kan gaan welke coockies er allemaal actief zijn, dat zoekt iets makkelijker op een gegeven moment :-) Een kleine hint over het HOE is ook welkom overigens :-) Het zelf plaatsen en verwijderen van coockies in mijn eigen applicaties lukt overigens prima dus ben niet helemaal onbekend met de materie. Alvast bedankt, John
Link naar reactie
Oke, ik zal het probleem iets verduidelijken. Op een site draait een phpBB forum Op dezelfde site staan ook een aantal "gewone" pagina's welke alleen bekeken mogen worden wanneer er op het forum is ingelogd. Er is nu een stukje php-code geschreven welk kijkt of het cookie van het forum gezet is. Zo ja, dan wordt de betreffende pagina getoond. Zo nee dan wordt de inlogpagina van het forum getoond. Op dit moment werkt dit goed met uitzondering van de detectie van het cookie. Het domein is dus gelijk (bij de instellingen van het forum overigens niet ingevuld, evenmin als het pad) Wie heeft er meer tips ? John
Link naar reactie
Zoals Gerben al aangeeft: als het pad en het domein (van het cookie) gelijk zijn dan kan je deze uitlezen. Je zal dus moeten nagaan of dat ook het geval is. En dat kan je zien in de configuratie van het forum, in de code die het cookie schrijft of door de verstuurde headers/cookies te analyseren. Voor het laatste heeft Firefox wat handige hulpmiddelen (web developer extension). Om terug te komen op je vraag: "Bestaat er mbv PHP een mogelijkheid om na te gaan welke coockies er allemaal actief zijn op je PC ?" Ja, die is er (mits er wordt voldaan aan de eerder genoemde voorwaarden), namelijk door de inhoud van $_COOKIE naar je scherm te schrijven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...