Ga naar inhoud

PHP5 of PHP4?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben gestart met PHP te schrijven. Nu wil ik thuis een web server met mysql. en php inrichten. Ik zie dat de meeste hosters nog met php4 werken. Is php4 script compatible met php5? Kan ik beter php4 installeren? Kan ik dan later makkelijk migreren naar php5? by the way: Ik wil het op een windows XP prof machine plaatsen. (lynux is geen optie voor mij) Groeten, Ravaoo
Link naar reactie
Het beste wat je kunt doen is aan je host vragen wat zijn plannen zijn. De meeste hosters zullen nog wel even op php4 blijven, want het is lastig om beide tegelijk op een server te draaien. Ik heb ze zelf beide geinstaleerd thuis. php4 op apache1 en php5 op apache2. Gaat ook nog niet helemaal geweldig, maar iig kan ik zowel in het ene testen als het andere. Wil je maar 1 versie instaleren, dan zou ik nog voor php4 gaan, aangezien php5 redelijk backwards compatible is.
Link naar reactie
[quote:c2e4414b20="meneer_ed"]Als je [url=http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html]Xampp[/url] installeert, krijg je zowel versie 4.x als versie 5.x van PHP. Je kan dan mbv een batch bestandje wisselen van versie, en zo je code testen.[/quote:c2e4414b20] Daar heb je XAMPP niet persé voor nodig. Kan met de hand ook prima.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...