Ga naar inhoud

PHP scriptje werkt niet meer na migreren naar andere server.


anoniem

Aanbevolen berichten

Een beetje vreemd geval. In de code van mijn pagina staan een paar regeltjes PHP code die een random regeltje kiezen uit een bestandje met de naam: quotes.txt en dit vervolgens op mijn weblog zetten. Nu werkte dit altijd, todat mijn site gemigreerd werd naar een andere server. Alles is 1 op 1 overgezet, maar toch lukte het niet. Na een mailtje aan mijn webhost, kreeg ik een antwoord terug dat er iemand naar had gekeken en dat het weer werkte ("Het was iets met de file functie in combinatie met relative paths ofzo" aldus het antwoord) Ik checkte het, en inderdaad, het werkte uitstekend. Helaas niet voor lang. Toen ik even later via de online admin area de template van mijn weblog aanpaste (een linkje aangepast, verder niet aan de betreffende PHP code geweest) werkte het wederom niet meer. PHP code gechecked, die is nog steeds hetzelfde, quotes.txt staat nog altijd op de juiste plaats. Ik sanp er niks van. Iemand een idee? Enkele gegevens: PHP versie: 4.3.9 Het bestand quotes.txt staat op de juiste plek de code: [code:1:5be712a533] <? $quotes = file("quotes.txt"); $quote = rand(0, sizeof($quotes)-1); echo $quotes[$quote]; ?>[/code:1:5be712a533]
Link naar reactie
Helaas, werkt ook niet. Ik krijg verder geen foutmelding, er wordt gewoon niets neer gezet. Als test heb ik er het regeltje: [b:6e340b8d6e]echo "Hallo";[/b:6e340b8d6e] Tussen gezet, en dat wordt keurig uitgevoerd. Het lijkt er dus op dat ie gewoon het bestand niet meer kan vinden. [edit] Ik heb het relatieve pad absoluut gemaakt, (compleet met http:// ervoor dus) en nu werkt het prima.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...