Ga naar inhoud

wel id in adresbalk, niet op scherm


anoniem

Aanbevolen berichten

Met onderstaand script vraag ik een lijst van id-nummers uit de database op. Door op een id te klikken moeten bijbehorende gegevens uit de database worden gehaald. Het weergeven van de lijst met id#'s gaat goed. Maar als ik op een id klik gebeurd er niks. Behalve in de adresbalk, daar komt bijv. "?id=8". De gegevens bij deze id worden echter niet getoond. Weet iemand wat er fout is? <?php $db = mysql_connect("**","**","**"); mysql_select_db("**", $db) or die ("FOUT: openen mislukt"); $bla = mysql_query("SELECT id, titel FROM pagina", $db); if (!empty($_POST)){ $query = "SELECT * FROM pagina WHERE id='" .$_GET["id"] ."'"; $result = mysql_query($query) or die ("FOUT: balbla"); while (list($id, $titel, $tekst) = mysql_fetch_row($result)){ echo ("$titel"); } }else{ while (list($id, $titel) = mysql_fetch_row($bla)){ echo ("<a href=\"". $_SERVER["PHP_SELF"] . "?id=$id" . "\">$id $titel</a><br>"); } } ?>
Link naar reactie
[quote:6c33c3cf33="yolk2003"] echo ("<a href=\"". $_SERVER["PHP_SELF"] . "?id=$id" . "\">$id $titel</a><br>");[/quote:6c33c3cf33] Bijna goed voor [code:1:6c33c3cf33]. "?id=$id"[/code:1:6c33c3cf33] moet je aangeven waar hij heen moet gaan, dus bijvoorbeeld de naam van de file waar je opstart. (bijvoorbeeld index.php). Je krijg dan: [code:1:6c33c3cf33] echo ("<a href=\"". $_SERVER["PHP_SELF"] ."/index.php"?id=$id"\">$id $titel</a><br>");[/code:1:6c33c3cf33] Ik had het trouwens gewoon in een appart formulier geplaatst met daarin die links op de $id plaats
Link naar reactie
[quote:981696f395="sjouken"] [...] moet je aangeven waar hij heen moet gaan, dus bijvoorbeeld de naam van de file waar je opstart. (bijvoorbeeld index.php) [...][/quote:981696f395][quote:981696f395="_arno_"]is ook niet helemaal correct sjouken: echo ("<a href=\"". $_SERVER["PHP_SELF"] ."/index.php?id=$id"\">$id $titel</a><br>"); [...][/quote:981696f395] Uhm, misschien is het handig als jullie zelf eens een blik werpen in de [url=http://nl.php.net/manual/en/reserved.variables.php#reserved.variables.server]PHP manual[/url], vooral het stukje over PHP_SELF is interessant. ;)
Link naar reactie
[quote:75944c1f83="Annie"] Uhm, misschien is het handig als jullie zelf eens een blik werpen in de [url=http://nl.php.net/manual/en/reserved.variables.php#reserved.variables.server]PHP manual[/url], vooral het stukje over PHP_SELF is interessant. ;)[/quote:75944c1f83] Inderdaad. Ik gebruik hem om het gewone pad eruit te halen :oops:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...