Ga naar inhoud

[PHP & MySQL] - Query doet iets onmogelijks


Aanbevolen berichten

G'day, Ik heb het volgende script (dit is een fragment ervan):[code:1:0d1aed6183] $res = mysql_query ("SELECT * FROM klas6b_users WHERE username='$username' AND password=md5('$password')", $db); if (mysql_num_rows ($res) != 0) { $ligne = mysql_fetch_object ($res); mysql_query ("UPDATE klas6b_users SET last_date_time=now() WHERE id='$ligne->id' LIMIT 1", $db); mysql_query ("UPDATE klas6b_users SET last_ip='$REMOTE_ADDR' WHERE id='$ligne->id' LIMIT 1", $db); session_register ("cookie_klas6b_id"); $cookie_klas6b_id = $ligne->id;[/code:1:0d1aed6183]Het probleem ligt in de eerste UPDATE query. Hier zou hij het veld last_date_time moeten veranderen naar de huidige datum. Dit doet hij zonder probleem. Het probleem is dat hij dit OOK DOET MET EEN ANDER VELD, namelijk het veld dob (= Date Of Birth voor de nieuwsgierigen). De twee velden zijn "timestamp(14)" maar er is zo nog een ander veld (namelijk date_time) waar hij niets verkeerds mee doet, hij verandert dat niet. Ik dacht: er staat ergens een query teveel die dat andere veld veranderd maar neen hoor, als ik de regel vercommentariseer (eer dus // voorzet :wink: ) dan zal hij dit niet meer doen, dan wordt bij het aanmelden enkel het veld last_ip veranderd. Ik zie niet in hoe dit mogelijk is, weet iemand raad? Greetz, BelgiumBoy_007
Link naar reactie
Het datatype [i:62d266fbc8]timestamp [/i:62d266fbc8]is je probleem. Kolommen met dit datatype zullen automatisch bijgewerkt worden naar de huidige datum/tijd bij een insert of update. Het datatype is dus alleen bruikbaar om een markering aan te brengen voor een wijziging in een row en niet voor het vastleggen van datum/tijd waarden, daarvoor zijn andere datum/tijd types aanwezig. De kolommen wijzigen naar DATE(TIME) zal het probleem oplossen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...