Ga naar inhoud

[PHP] hele inhoud van 'waarde' tot '/waarde' vervangen


Aanbevolen berichten

Hey Allemaal, Ik ben al een tijdje wat aan het rommelen met php en ik wil nu het volgende. In een pagina wordt door een gebruiker een tekst aangepast, en voordat deze gebruiker deze submit moet er ook de mogelijkheid zijn het alvast in een voorbeeld te bekijken. Nu dacht ik zelf aan 'n php script dat de gehele pagina (waar de tekst uiteindelijk op komt te staan, en waar nu al een tekst op staat) in te lezen (bijv met fopen(), en te zoeken naar 2 punten. Namelijk een beginpunt (bijv <!-- Content -->) en een eindpunt (bijv <!-- /Content -->). Ik wil hetgeen wat tussen die 2 dingen staat laten vervangen door de tekst die gesubmitted gaat worden. Alleen nu vraag ik me af, is er een mogelijkheid in php om te zoeken naar 2 'waarden' en alles wat daartussen staat te laten vervangen door iets anders? Ik heb al op [url=http://www.php.net]PHP.net[/url] gezocht, maar heb tot nu toe nog niets kunnen vinden. Weet iemand misschien een oplossing? Mzzl, Bob!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...