Ga naar inhoud

PHP Inlog syteem


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben op het moment bezig om een inlog systeem te bouwen met php en mySQL. het lukt aardig ik stuit alleen op 1 probleem. Pagina: Login.php , hier worden de username en password ingevoerd. Alles werkt goed en als er op de knop login wordt gedrukt logt die in, alleen hij wordt niet goed doorgestuurd naar de pagina Beveiligd.php. [code:1:53b300d1e3]<?php session_start(); if(!empty($_POST)){ include("connection.php"); $query = "SELECT * FROM users WHERE email='" . $_POST["email"] ."' AND wachtwoord='". md5($_POST["wachtwoord"]) . "'"; $result = mysql_query($query); if(mysql_num_rows($result) > 0){ $user = $_POST["email"]; $wachtwoord = $_POST["wachtwoord"]; $_SESSION['user'] = $user; header("Location: beveiligd.php"); exit(); } else { $text = "U hebt geen goede combinatie van emailadres en wachtwoord gebruikt! <A onclick='javascript: window.back();'>Ga terug</A>"; die($text); } } else{ //pagina verkeerd aangeroepen header("Location: login.php"); }?> [/code:1:53b300d1e3] Ik vermoed dat er een fout zit in de header of iets dergelijks...
Link naar reactie
Ik ben nog erg nieuw met php en begrijp vele van de reacties niet :P wel heb ik geprobeerd het stukte met dat laatste script te vervangen, helaas zonder suc6, de pagina blijft blank op login_2.php staan. De bestanden staan allemaal in de zelfde map ja, wat wordt er bedoeld of de session variabele wel goed geregistreerd is ?
Link naar reactie
Oke hier de broncode van login.php login_2.php en beveiligd.php login.php [code:1:18983b5536] <H2>Hier kunt u inloggen!</H2><BR> Als u een nieuwe gebruiker bent, <A HREF="register.php">kunt u hier registreren</A><P> <FORM NAME="form1" ACTION="login_2.php" METHOD="post"> E-mail adres: <INPUT TYPE="text" NAME="email" MAXLENGHT="40"><BR> Wachtwoord: <INPUT TYPE="password" name="wachtwoord" maxlenght="10"> <INPUT TYPE="submit" VALUE="Login!"> </FORM> [/code:1:18983b5536] login_2.php [code:1:18983b5536]<?php session_start(); if(!empty($_POST)){ include("connection.php"); $query = "SELECT * FROM users WHERE email='" . $_POST["email"] ."' AND wachtwoord='". md5($_POST["wachtwoord"]) . "'"; $result = mysql_query($query); if(mysql_num_rows($result) > 0){ $user = $_POST["email"]; $wachtwoord = $_POST["wachtwoord"]; $_SESSION['user'] = $user; if ( headers_sent() ) { echo "<script language='JavaScript'>"; echo "document.location='./login.php'"; echo "</script>"; } else { header("location: ./login.php"); } [/code:1:18983b5536] beveiligd.php [code:1:18983b5536] <?php session_start(); ?> <HTML> <HEAD><TITLE>Welkom op de beveilgde pagina!</TITLE> </HEAD> <BODY> <?php if(!isset($_SESSION["user"])){ $text = "U bent niet goed ingelogd, ga terug naar <A HREF='login.php'>de login pagina</A> of naar <A HREF='registreer.php'>de registreer pagina</A>"; echo($text); } else{?> Welkom, u bent aangemeld als <?php echo($_SESSION["user"]);?><BR> <P> <A HREF="loguit.php">Log hier uit!</A> <?php } ?> </BODY> </HTML> Deze pagina controleerd of uw gegevens goed zijn aan de hand van sessions, en dan komt u op de pagina die u naar hartelust kunt veranderen. Als u meerdere pagina's wilt beveiligen kunt u dat door de volgende code doen: Code: <?php session_start(); if(!isset($_SESSION["user"])){ header("Location: login.php"); } ?> [/code:1:18983b5536] connection.php [code:1:18983b5536] <?php $host = "localhost"; $db_naam ="user_login"; $db = mysql_connect($host); mysql_select_db($db_naam, $db); ?> [/code:1:18983b5536] dit zijn de broncodes.
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...