Ga naar inhoud

[asp] email verzenden in html met attachment


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik loop tegen het volgende probleem aan: Voor het verzenden van een email, welke is opgemaakt mbv html, met een attachment, maak ik gebruik van het volgende stukje coding: [code:1:36a092d6c7] with mailObject .To=mailto .From=mailfrom .attachfile includename .Subject="Orderformulier" .Body=strBody .Bodyformat=cdoBodyFormatHTML .MailFormat=cdoMailFormatMime .Send end with [/code:1:36a092d6c7] Het gaat mis met het attachment, dit komt niet over. De mail zelf moet ivm de opmaak in html zijn. Vraagjes: 1. waar kan ik de codes opzoeken voor de cdo-velden (zijn niet te vinden in boek active server pages 3.0)? 2. wat doe ik fout of zie ik over het hoofd?
Link naar reactie
Na stevig zoek werk ben ik achter op de oplossing gekomen. Als eerste heb de de handel getest met Eudora (mail-prog) hier werkt alles correct. (als je Bodyformat=0 en mailFormat=0 gebruikt). Ook de attachment komt goed aan. Bij outlook gaat het nog fout. Hieruit bleek dat de coding van het progje goed was. Het probleem geldt alleen nog voor outlook. Hier bleek dat de beveiliging tegen het openen van bijlages nog aanstond. Even uitvinken en de handel werkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...