Ga naar inhoud

Probleem met php ...


Aanbevolen berichten

Hey gasten, ik heb hier thuis een webserverke runnen (WAMP) nu is echter het probleem dat ik altijd problemen krijg bij variabelen. Als ik in een formulier gegevens in geef en dan verzend met get, en ze dan inlees met het formulier of ander bestand, dus in adresbalk staat dan file.php?name=mijnnaam&betaald=ja .. dan geeft hij altijd geen variabelen gedefinieerd ... Echter als ik dit op een andere webserver zet werkt dit wel - Unk! - Versies: Apache 2.0 PHP 4.3.8 Olivier
Link naar reactie
[u:c54a50d13b][b:c54a50d13b]dit is de bron van het bestand voornaam.php:[/b:c54a50d13b][/u:c54a50d13b] <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <title>Untitled Document</title> </head> <body> <form name="voornaam" method="get" action="voornaam.php"> <div align="center"> <input type="text" name="naam" value="uw voornaam hier"> &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <input type="submit" name="submit" value="submit"> </div> </form> <?php if($submit) { echo "Welkom " . $naam; } ?> <p>De broncode :</p> <p>&nbsp;</p> </body> </html> [u:c54a50d13b][b:c54a50d13b]Dit is de error:[/b:c54a50d13b][/u:c54a50d13b] Notice: Undefined variable: submit in F:\voornaam.php on line 26 bij het openen van het bestand en het uitvoeren. Olivier
Link naar reactie
Kijk mijn webserver run ik op windows, op een F partition in mijn files staan geen programmeer fouten, op alle servers behalve de mijne werken ze zoals het hoord, maar echter om mijn webserver lukt dit niet => ? UNK ? waar kan de fout in zitten? Ik heb apache 2.0 daarna heb ik php geinstalleerd (deze heb ik wel handmatige moet integreren in apache met cgi methode) mysql heb ik tevens ook geinstalleerd maar die heb ik momenteel nog niet gebruikt. Dat zal ik later wel zien of ie werkt.
Link naar reactie
Heb je [url=http://www.php.net/manual/en/language.variables.external.php]de manual[/url] ook al eens doorgelezen? Er zit nogal verschil in hoe verschillende php versies omgaan met variabelen die (bijvoorbeeld) via een POST of GET binnenkomen. Daarnaast kan je in de installatie/settings van php nog het e.e.a. instellen.
Link naar reactie
Zoals Annie zegt moet je in de instellingen duiken. Ik heb een keer een Linux servertje (Red Slet) op gezet, en we hadden onze clan sites ook zo als "index.php?mode=view&member=1" enzo, dat werkte niet. Ik weet t niet mee, maar ik dacht dat je in de instellingen van Apache moet zijn (of toch in die van PHP?)
Link naar reactie
[quote:8aa35aba47="cyberde"]In php.ini moet je zoeken naar [b:8aa35aba47]register_globals[/b:8aa35aba47] Deze staat standaard op Off, dus verander Off naar On en herstart je webserver. Dan zou het wel moeten werken[/quote:8aa35aba47]Het werkt, maar het is niet verstandig. Laat dit gewoon op 'Off' staan! Gewoon de link doorlezen die Annie gaf... *zucht* -Rémy
Link naar reactie
Als je je website fatsoenlijk code, dan is register_globals niet nodig. In PHP5 kun je het zelfs niet meer aan zetten. Hierbij een _dringend_ advies om register_globals ten alle tijde uit te zetten gezien de veiligheidsrisico's (kijk voor de gein es naar phpBB veiligheidsgaatjes ivm register_globals) :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...