anoniem Geplaatst: 19 juli 2004 Delen Geplaatst: 19 juli 2004 Hey gasten, ik heb hier thuis een webserverke runnen (WAMP) nu is echter het probleem dat ik altijd problemen krijg bij variabelen. Als ik in een formulier gegevens in geef en dan verzend met get, en ze dan inlees met het formulier of ander bestand, dus in adresbalk staat dan file.php?name=mijnnaam&betaald=ja .. dan geeft hij altijd geen variabelen gedefinieerd ... Echter als ik dit op een andere webserver zet werkt dit wel - Unk! - Versies: Apache 2.0 PHP 4.3.8 Olivier Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2004 [quote:04998e8d0f="Gecko"]dan geeft hij altijd geen variabelen gedefinieerd ...[/quote:04998e8d0f] a. leer nederlands, dit is niet te begrijpen. b. het kan zijn dat je even in je php.ini moet duiken en de weergave van errors uit moet zetten. worden de gegevens wel verzonden? d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2004 [u:c54a50d13b][b:c54a50d13b]dit is de bron van het bestand voornaam.php:[/b:c54a50d13b][/u:c54a50d13b] <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <title>Untitled Document</title> </head> <body> <form name="voornaam" method="get" action="voornaam.php"> <div align="center"> <input type="text" name="naam" value="uw voornaam hier"> <input type="submit" name="submit" value="submit"> </div> </form> <?php if($submit) { echo "Welkom " . $naam; } ?> <p>De broncode :</p> <p> </p> </body> </html> [u:c54a50d13b][b:c54a50d13b]Dit is de error:[/b:c54a50d13b][/u:c54a50d13b] Notice: Undefined variable: submit in F:\voornaam.php on line 26 bij het openen van het bestand en het uitvoeren. Olivier Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2004 maar mijn vraag is: werkt het formulier wel? anders kun je even wat uitzetten in je php.ini. d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2004 Het script werkt zonder probleem: webserver: (werkt niet) http://wdo.dyndns.org/voornaam.php andere server: (werkt wel) http://olitest.merodesnookers.be/voornaam.php identieke files!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2004 Daar hoort toch ook geen fout te staan met : F:\voornaam.php. Eerder zoiets als var/www/olitest/merodesnookers/voornaam.php ofzo?? R Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2004 Kijk mijn webserver run ik op windows, op een F partition in mijn files staan geen programmeer fouten, op alle servers behalve de mijne werken ze zoals het hoord, maar echter om mijn webserver lukt dit niet => ? UNK ? waar kan de fout in zitten? Ik heb apache 2.0 daarna heb ik php geinstalleerd (deze heb ik wel handmatige moet integreren in apache met cgi methode) mysql heb ik tevens ook geinstalleerd maar die heb ik momenteel nog niet gebruikt. Dat zal ik later wel zien of ie werkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2004 Heb je [url=http://www.php.net/manual/en/language.variables.external.php]de manual[/url] ook al eens doorgelezen? Er zit nogal verschil in hoe verschillende php versies omgaan met variabelen die (bijvoorbeeld) via een POST of GET binnenkomen. Daarnaast kan je in de installatie/settings van php nog het e.e.a. instellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2004 Zoals Annie zegt moet je in de instellingen duiken. Ik heb een keer een Linux servertje (Red Slet) op gezet, en we hadden onze clan sites ook zo als "index.php?mode=view&member=1" enzo, dat werkte niet. Ik weet t niet mee, maar ik dacht dat je in de instellingen van Apache moet zijn (of toch in die van PHP?) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2004 Of gewoon de link doorlezen die Annie gaf... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2004 misschien heb je de error settings in php.ini wat strenger gezet? iig is de correcte code uiteraard: [code:1:375c170e66]if( $_GET['submit'] ) { echo "Welkom " . $_GET['naam']; }[/code:1:375c170e66] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2004 ik heb gewoon de aanbevelingen van PHP gevolgd met MSI programma geinstalleerd. Zal es proberen de komende dagen. Nu geen tijd voor Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2004 Ik weet waar je probleem zit. De errors hebben hier niets mee te maken In php.ini moet je zoeken naar [b:18a991104b]register_globals[/b:18a991104b] Deze staat standaard op Off, dus verander Off naar On en herstart je webserver. Dan zou het wel moeten werken Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2004 [quote:8aa35aba47="cyberde"]In php.ini moet je zoeken naar [b:8aa35aba47]register_globals[/b:8aa35aba47] Deze staat standaard op Off, dus verander Off naar On en herstart je webserver. Dan zou het wel moeten werken[/quote:8aa35aba47]Het werkt, maar het is niet verstandig. Laat dit gewoon op 'Off' staan! Gewoon de link doorlezen die Annie gaf... *zucht* -Rémy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2004 Het kan best op 'On', zolang je maar je website fatsoenlijk coded en er rekening mee houd. Het staat standaard uit, uit veiligheids redenen. Voor register_globals moet je uiteraard $_GET['varname'] gebruiken, en bij geposte forms $_POST['varname'] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2004 Als je je website fatsoenlijk code, dan is register_globals niet nodig. In PHP5 kun je het zelfs niet meer aan zetten. Hierbij een _dringend_ advies om register_globals ten alle tijde uit te zetten gezien de veiligheidsrisico's (kijk voor de gein es naar phpBB veiligheidsgaatjes ivm register_globals) :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen