Ga naar inhoud

Visual Studio 2005


Aanbevolen berichten

Ook een MS aanhanger als het om websites bouwen gaat?? Download hier de nieuwste Beta. http://lab.msdn.microsoft.com/vs2005/get/default.aspx#express tipje van de sluier: men werkt nu met webpart(zone's): je webpagina is opgedeeld in webparts waarin je controls met drag and drop van webpart kunt laten wisselen. Ik zal van de week het voorbeeld eens even maken, dan kunnen jullie zien wat ze daarmee bedoelen.
Link naar reactie
Hartstikke leuk! Bedankt, echt aardig van je. Heb jij ook het gratis .NET magazine? (Beetje moeilijk voor mij, maar ik ben MS freak en wil leren met .NET te werke). Daar staat eenverhaal over webparts in. Ik weet alleen nooit wat ik moet maken, en er zit geen IIS op mn pc P.S. Ik heb ook nog een trial liggen van VS 2004, maar ik heb geen DVd speler dus die ligt nog weg te rotten in de kast, het wachten is op internet op mn pc (netwerk), want er zit beneden wel een DVD speler in.
Link naar reactie
Helaas hebben ze schijnbaar nog te weinig geleerd van de fouten van ASP.NET 1.0/1.1... Microsoft heeft zich (weer) voornamelijk gericht op visuele verbeteringen (webparts zijn daar een mooi voorbeeld van) in plaats van op structurele verbeteringen. Zo schijnt het nog steeds enorm lastig te zijn om valide xhtml te genereren en zien webpagina's in een andere browser dan Internet Explorer er nog steeds niet uit (lees: ze zijn onbruikbaar). Ik had gehoopt dat dit onderhand wel opgelost zou zijn, maar het mag niet zo zijn... Wat wel positief is, is de editor, die is weer beter en de "ingebouwde" webserver is wel een enorme vooruitgang (als deze tenminste nog een fatsoenlijke performance gaat krijgen in het definitieve product). Ik houd het voorlopig nog bij webservices in combinatie met een smart client, dat werkt stukken makkelijker.
Link naar reactie
Tja, uitleg daarover te over op Internet. Maar in het kort komt het hier op neer: je maakt een website met uitgebreide informatieaanbod. Maar andere, derden, kunnen een gedeelte van die website, de informatie die zij nuttig achten in hun eigen website intergreren. Voorbeeld: de KNVB biedt voetbaluitslagen aan, en ben jij lid van een voetbalclub, dan kun je dat gedeelte van je eigen voetbalelftal koppelen en op je eigen website publiceren. In voorbeelden over webservices gaat het meestal over berekeningen. Een 'denker' over toepassing van een webservices bedacht laatst dat het heel handig kon zijn voor leveranciers van producten aan een distributiecentrum van supermarkten. Doordat het distributiecentrum gegevens van voorraden automatisch genereren en publiceren via een webservice kan een leverancier zelf de voorraad van een bepaald product in dat distributiecentrum bijhouden. Op die manier kan de leverancier zelf bijhouden of zij moet leveren en dus produceren. Als de leverancier diverse opdrachtgevers heeft kan ze dus een heel systeem opbouwen van allerlei klanten en er zelf een website van bouwen. Dit voorkomt vele telefoontjes met de diverse inkopers van al die bedrijven. De informatie die van een webservices wordt 'ingelezen' is eenvoudig verder te verwerken met office-onderdelen als Excel en Access op je eigen computer(s) omdat de informatie in een standaard formaat XML wordt aangeleverd. ps. Dit is maar een voorbeeld van een webservice uiteraard.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...