Ga naar inhoud

Snelheid wifi slechter sinds nieuwe router?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een Linksys EA6400 dual band router. Deze router heb ik gekocht, omdat ik ervan uit ging dat de snelheid beter zou worden. Voorheen had ik een sitecom WLR-2100. Toen ik de sitecom had, ging WiFi prima. De snelheid was goed, filmpjes deden snel laden. Maar sinds ik de Linksys heb ( die qua snelheid beter is) laden de filmpjes veel langzamer ( of zelfs NIET). Kan iemand mij vertellen hoe dit kan?
Link naar reactie
In principe kun je vanzelfsprekend met een snellere dezelfde of een snellere verbinding opzetten. Als de afstand tot het apparaat niet veel is, zeg 5 m zonder iets dat in de weg staat, dan zou het voorgaande ook zondermeer moeten kunnen. Maar is de afstand tussen beide apparaten groter en/of zijn er obstakels dan kan dit een rol gaan spelen, doordat de verbinding minder snel kan worden als het signaal over grotere afstand moet en mogelijk zwakker wordt door obstakels. Het ene apparaat kan ook sterker zenden dan het andere hetgeen de verbinding kan bepalen. Kijk eens naar de snelheid van de verbinding (is een bruto waarde) die het besturingssysteem aangeeft: is die gelijk aan hetgeen je had?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...