Ga naar inhoud

'Opschoonfunctie' werkt niet


Aanbevolen berichten

[code:1:24e08c4cd3] function opschonen($variabel) { trim($variabel); quotemeta($variabel); addslashes($variabel); htmlspecialchars($variabel); ucfirst($variabel); } opschonen($naam); opschonen($email_adres); opschonen($R1); opschonen($opmerking); echo "<br />naam: "; echo $naam; echo "<br />e-adres: "; echo $email_adres; echo "<br />anders: "; echo $R1; echo "<br />opmerking: "; echo $opmerking; [/code:1:24e08c4cd3] Heel simpel; deze php-script werkt niet, maar waarom niet? Ik dacht dat ik de functies zo goed gebruik, maar het lijkt er niet op :S online voorbeeld: http://htb.ath.cx/BR/deelvragen/contact.php http://htb.ath.cx/BR/deelvragen/contacten.php
Link naar reactie
Je moet de functie een waarde laten retourneren, of de 'te wijzigen' variabele [color=darkred:8c41ac608b]by reference [/color:8c41ac608b]door sturen. Bijv. (retourneren van een waarde) [code:1:8c41ac608b] function opschonen($variabel) { $variabel = trim($variabel); $variabel = quotemeta($variabel); $variabel = addslashes($variabel); $variabel = htmlspecialchars($variabel); $variabel = ucfirst($variabel); return $variabel; } $naam = opschonen($naam); [/code:1:8c41ac608b] Als je meer info over het verschil tussen [i:8c41ac608b]by reference[/i:8c41ac608b] en [i:8c41ac608b]by value[/i:8c41ac608b] doorsturen van variabelen aan een function wil dan kan je eens in de manual van PHP kijken, daar staat een en ander uitgelegd. En als ik me niet vergis heeft ook een C!T forum-member hier ooit een duidelijk stukje over geschreven (kan het alleen niet terugvinden, dus als iemand anders het nog weet....).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...