Ga naar inhoud

Zelf fotowebsite maken.


Aanbevolen berichten

Hallo ! Ook ik ben bezig om een website in elkaar te zetten. Het doel van de website is om de foto's die ik gemaakt heb te laten zien aan de mensen die daarin geïntresseerd zijn. Met wat HTML heb ik een redelijke lay-out ontworpen. Nu kan ik natuurlijk voor elke foto een HTLM-pagina maken. Op die pagina zet ik dan drie pijltjes; vorige foto, volgende foto en terug naar rubriek. Dat heb ik gedaan op [URL=http://home.hccnet.nl/k.stap]deze site[/URL]. Alleen is dat een heleboel werk. Vandaar dat ik mij afvroeg of ik dat niet makkelijker kon doen. Misschien met PHP of met .... ?? Ik weet dat er diverse handige programma's zijn zoals JAlbum en Gallery. Echter die passen volgens mij niet in mijn ontworpen lay-out. Als je tips hebt, dan hoor ik ze graag.
Link naar reactie
[quote:199f1debce="Vic"]Je zult zowieso naar een combinatie van PHP en MySQL moeten gaan zoeken. Ik raad je aan om ergens een betrekkelijk simpele php gallery vandaan te halen en deze dan naar jouw wensen aan te passen. Kennis van PHP is dan wel een must :) Vic[/quote:199f1debce] Die kennis heb ik (nog) niet. Maar als je een voorbeeld weet van een betrekkelijk simpele php gallery, dan hoor ik het graag. :)
Link naar reactie
[quote:adacab9fa0="derkdejong"]simpel maar zeer effectief zijn progjes als fotofix of breezebrowser[/quote:adacab9fa0] Alleen moet ik dan nog steeds als ik nieuwe foto's heb om te laten zien, de pagina's laten genereren. Ik zat te denken aan iets als dit. [code:1:adacab9fa0] dim lijst = array[10] dim lijstteller as integer lijstteller=1 lijst[1] = foto100.jpg lijst[2] = foto202.jpg lijst[3] = foto249.jpg display lijst[lijsttelller] voor elke keer dat iemand op knop volgende drukt lijstteller=lijstteller+1 display lijst[lijstteller] [/code:1:adacab9fa0] Het is een soort pseudo code, er klopt helemaal niets van. Nu hoef ik bij nieuwe foto's alleen de lijst met foto's uit te breiden. Kan dit ? En hoe doe ik dat? Wie kan mij op weg helpen?
Link naar reactie
Gewoon "lijst[x] = mijnfoto.jpg" met in plaats van x het nummer wat erboven staat + 1. Dus gewoon door blijven tellen :) Als je meer als 10 foto's in die lijst wilt hebben zul je wel array[10] moeten opschroeven naar een hogere waarde. [code:1:08da1e5adc] dim lijst = array[10] dim lijstteller as integer lijstteller=1 lijst[1] = foto100.jpg lijst[2] = foto202.jpg lijst[3] = foto249.jpg // Hier komen 2 nieuwe foto's... lijst[4] = mijnvolgendefoto.jpg lijst[5] = mijndaaropvolgendefoto.jpg display lijst[lijsttelller] voor elke keer dat iemand op knop volgende drukt lijstteller=lijstteller+1 display lijst[lijstteller] [/code:1:08da1e5adc] Vic
Link naar reactie
Je kunt met Dreamweaver 2004 MX een extension invoegen [url=http://www.macromedia.com/support/dreamweaver/programs/photoalbum/] (Web Album Generator2.1)[/url] en dan kun je een foto album maken op basis van een template die je zelf hebt ontworpen (en dus in je site past). Als je geen DW hebt kun je het wellicht ook hier mee oplossen: [url]http://www.ornj.net/software/webalbum/[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...