Ga naar inhoud

forum structuur -> mySQL database


Aanbevolen berichten

heej, Ik heb al heel wat geprogrammeerd in PHP -> mySQL en wilde nu een forum maken. Nu liep ik al direct bij het ontwerpen van de database structuur tegen het volgende probleem op. Ik wil dat er categorieën komen! Moet ik dan een tabel maken per categorie en daarin vervolgens de vragen en antwoorden plaatsen zoiets als dit: CREATE TABLE categorie ( id int(11) auto_increment primary key, naam varchar(30) not null, bericht text not null, topic_id int(11) not null, datum varchar(16) not null ); Of is het verstandiger om een topic en een reply tabel te maken en daarin een kolom categorie te maken en per categorie filteren zoals dit: CREATE TABLE replys ( id int(11) auto_increment primary key, naam varchar(30) not null, bericht text not null, topic_id int(11) not null, datum varchar(16) not null ); CREATE TABLE topics ( id int(11) auto_increment primary key, titel varchar(50) not null, bericht text not null, datum varchar(16) not null, naam varchar(20) not null, categorie varchar(25) ); Over het database model opzich liever nog niet te veel commentaar, want daar heb ik nog niet zo naar gekeken! Het gaat me alleen even om hoe de categoriën in te passen in mijn forum. Alvast bedankt, Jan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...