anoniem Geplaatst: 17 juni 2004 Delen Geplaatst: 17 juni 2004 heej, Ik heb al heel wat geprogrammeerd in PHP -> mySQL en wilde nu een forum maken. Nu liep ik al direct bij het ontwerpen van de database structuur tegen het volgende probleem op. Ik wil dat er categorieën komen! Moet ik dan een tabel maken per categorie en daarin vervolgens de vragen en antwoorden plaatsen zoiets als dit: CREATE TABLE categorie ( id int(11) auto_increment primary key, naam varchar(30) not null, bericht text not null, topic_id int(11) not null, datum varchar(16) not null ); Of is het verstandiger om een topic en een reply tabel te maken en daarin een kolom categorie te maken en per categorie filteren zoals dit: CREATE TABLE replys ( id int(11) auto_increment primary key, naam varchar(30) not null, bericht text not null, topic_id int(11) not null, datum varchar(16) not null ); CREATE TABLE topics ( id int(11) auto_increment primary key, titel varchar(50) not null, bericht text not null, datum varchar(16) not null, naam varchar(20) not null, categorie varchar(25) ); Over het database model opzich liever nog niet te veel commentaar, want daar heb ik nog niet zo naar gekeken! Het gaat me alleen even om hoe de categoriën in te passen in mijn forum. Alvast bedankt, Jan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2004 Ik zou eens wat afkijken bij [url=http://www.phpbb.com]phpBB[/url] ;) Vic Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2004 Ik zou sowieso topics en replies in een tabel gooien, daar is immers nauwelijks verschil tussen. Categorie gegevens in een apart tabelletje, en een index daarvan in een kolom in de posts tabel opnemen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2004 Ik zou topics en replies niet in één tabel zetten, want anders moet je als bijvoorbeeld de naam van het topic wordt aangepast dit overal gaan doen Vic Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2004 Waarom zou je dat moeten doen? Daar is namelijk geen enkele aanleiding toe. En als je dit forum bekijkt: je kunt overal een titel (onderwerp) toevoegen, zowel in topics als replies. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2004 Maar dit forum heeft topics en posts ook gescheiden opgeslagen. Wat er precies de reden voor is weet ik niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2004 Een reden zou kunnen zijn, dat je in de indexen alleen de topics nodig hebt. En dat natuurlijk sneller gaat werken bij grote db's. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen