Ga naar inhoud

JavaScript werkt wel in eigen PC maar niet op HCC server


Aanbevolen berichten

Ik ben begonnen met het opzetten van een Homepage. Voor het weergeven van de laatste wijzigingsdatum heb ik gebruik gemaakt van een extern JavaScript met de volgende inhoud: // Formatted last-modified date if (Date.parse(document.lastModified) != 0) { var modiDate = new Date(document.lastModified); var modiYear = modiDate.getYear(); modiYear = (modiYear < 2000) ? modiYear + 1900 : modiYear; var monthName = new Array("januari", "februari", "maart", "april", "mei", "juni", "juli", "augustus", "september", "october", "november", "december"); document.write(modiDate.getDate() + " "); document.write(monthName[modiDate.getMonth()] + " " + modiYear); } Ik heb het van iemand gekopieerd, hier en daar aangepast en er een Nederlandstalige versie van gemaakt. Het probleem is nu dat de datum wel wordt weergegeven als ik een HTML-document op mijn eigen PC open maar niet als ik het op de HCC-server doe. Het maakt geen verschil of ik het blokkeren van scripts in Norton Antivirus aan of uit zet. Heb jullie enig idee waarin dit kan zitten? Kan ik de fout op de een of andere manier debuggen? Ik gebruik ZoneAlarm Pro en IE6; voor zover ik kan nagaan zijn deze progs echter zo ingesteld dat ze geen Java scripts blokkeren. Bij voorbaat dank voor tips! Lou
Link naar reactie
Het staat op de server precies zoals het op mijn PC staat, identiek naar plaats en inhoud. Ik ben daarom verbaasd dat het op het een wel en op het ander niet werkt. Ik ga het nogmaals precies nalopen en meld me terug. In elk geval bedankt voor de reactie en neem nog maar een kopje. :wink: Lou
Link naar reactie
Ik heb het nogmaals nagelopen maar de bestanden zijn identiek en ook de structuur van paden is gelijk aan die op mijn PC. Raadselachtig! Het probleem moet haast zitten in iets dat buiten IE6 ligt; viruschecker, firewall o.i.d. Ik ga ook dat nog eens napluizen maar houd me voor verdere tips aanbevolen.
Link naar reactie
BINGO! Mijn scripts zitten in een folder genaamd Javascript, met een grote J. In de HTML heb ik dat met kleine letters gespeld, "javascript". Als het HTML bestand op de PC wordt geopend maakt dat blijkbaar niets uit, op de server echter wel. Raar maar waar. Je voorgaande diagnose was dus juist. Bedankt! Lou
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...