Ga naar inhoud

index.php?id


Aanbevolen berichten

beste mensen, hebben onze website af, maar het enige wat we nog even goed willen is dit: index.php?id=1, index.php?id=2 maar hoe krijgen we het voorelkaar dat als id=1 (members.php) is, dat hij deze pagina niet include, maar dat hij gewoon members.php opent en niet include? en is het ook mogelijk om iets er in te verwerken dat er ook nog bij komt: index.php?id=1 gaat naar members.php, en dan op members.php een link is als dit: index.php?member=1? die dan naar bijvoorbeeld mijn pagina gaat...... is dit te volgen?
Link naar reactie
niet een vraag om om 02:00 AM te lezen maar goed :o neem aan dat dit is wat je bedoelt: [code:1:d0864b542e] index.php <?php if ( intval($_GET['id']) ) { header('Location: http://'.$_SERVER['HTTP_HOST'] .dirname($_SERVER['PHP_SELF']).'/members.php?id=' .intval($_GET['id'])); } ?> members.php <?php print '<a href="index.php?member='.intval($_GET['id']).'">Link</a>'; ?> [/code:1:d0864b542e] intval is handig voor event. veiligheid/error check alleen zal index.php?member=1 echt naar index.php verwijzen, ik hoop dat dit dan 'jouw pagina' is?
Link naar reactie
[quote:9f63b950ee="sander16v"]kan je me dit uitleggen??[/quote:9f63b950ee]De meeste zoekmachines vandaag de dag bepalen de "ranking" aan de hand van links van en naar jouw pagina's, de termen in de linktekst en de termen in de URI. En uiteraard door termen in de pagina zelf. Daarnaast krijg je strafpunten voor pagina's die automatisch doorverwijzen naar een andere pagina (d.m.v. een header) omdat dit misbruikt kan worden. Wie garandeert immers dat ik altijd dezelfde pagina krijg? Persoonlijk zou ik het dus niet zo doen, al is het maar omdat je het jezelf onnodig moeilijk maakt... - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...