Ga naar inhoud

[JS] event OnUnload?


Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende siuatie: ik heb een frameset met 2 frames, 'main' en 'menu1'. In 'main' laad ik een andere frameset, met de frames 'menu2' en 'fotomain'. In menu heb ik de knoppen vorige en volgende die verschijnen wanneer er een fotopagina is en als je naar een andere pagina gaat verdwijnt het weer. Dit doe ik nu nog zo: [code:1:3408d7a0ac]<script type="text/javascript"> var locatie; function getadres() { var text = new Array; var ii = main.fotomain.location.href; text = ii.split("#"); adres = text[0]; return adres; } function menucheck () { if (locatie == getadres()) setTimeout('menucheck()',10); else if (locatie == null) setTimeout('menucheck()',10); else menu1.menu(); locatie = getadres(); } </script>[/code:1:3408d7a0ac] Oftewel, dit script wat in de eerste frameset staat controleert elke 0.1 seconden of de pagina niet veranderd is. Is dit wel gebeurt, dan laat hij de knoppen verdwijnen ('menu1.menu();'). Nou is er er de/het event 'onUnload' en ik dacht dat wanneer de pagina word afgesloten dit event wordt uitgevoerd. Maar dat werkte niet.. Zo lijkt me dus het efficienst: [code:1:3408d7a0ac]<body onLoad="menu1.openen();" onUnload="menu1.menu();">[/code:1:3408d7a0ac] Wrom werkt dit niet? Hetgeen wat ik nu gebruik lijkt me ook funest voor het geheugen ed.
Link naar reactie
Tja, ik denk dat je elk stukje van je script moet gaan doorlopen om te zien of het doet wat jij doet. Wordt de onunload wel uitgevoerd? Is menu1.menu() wel een geldige functie? Krijg je geen errors in je js console? Wat bedoel je funest voor het geheugen? Het fijne van javascript is dat je je juist helemaal niet hoeft bezig te houden met geheugenbeheer. Hoewel, dat weet ik niet helemaal zeker; mijn geheugen laat me nu even in de steek...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...