Ga naar inhoud

cgi mailform


Aanbevolen berichten

inderdaad ja. Wat je zegt over "makkelijker maken". ik hoef het script niet zelf te schrijven. Iedere hostingprovider heeft deze kant en klaar op zijn server staan. Ik hoef slechts een paar variabelen te veranderen. De reden voor mijn vraag was; dat iemand (een leraar) mij ooit vertelde dat cgi achterhaald was en php veel beter was.
Link naar reactie
Onder andere matt wright ja. Desondanks wordt dat script nog door velen gebruikt, ook door providers. Alienform stond wel goed bekend, maar die is al tijden offline. Inkapselen? Goed de input checken. Zorgen dat er geen email adressen kunt invoeren waar dat niet de bedoeling is. En dat je geen unix commando's kunt injecteren. Mijn eerste eigen script was ook zo lek als een vergiet...
Link naar reactie
Ik heb het formulier geintegreerd. echter als een bericht wordt verzonden krijg ik deze tekst te zien: [code:1:fee4f98496]From: dev.null@cuci.nl To: info@vitepress.nl Bcc: Sender: webmaster@cuci.nl Subject: Contactformulier van de Uitwijzer X-HTTP-Id: 62.166.79.20 3888 X-HTTP-Referer: X-HTTP-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322) FORM_sendmail_test='no' FORM_sendmail_to='info@vitepress.nl' FORM_sendmail_subject='Contactformulier van de Uitwijzer' FORM_next_url='http://www.planetdust.nl/ontvangen.html' FORM_afzender='dhggh' FORM_email_afzender='dfhhfgh' FORM_bericht='hdgfgh' Location: http://www.planetdust.nl/ontvangen.html [/code:1:fee4f98496] weet iemand wat hier aan de hand is?
Link naar reactie
het probleem is als volgt. Op het moment dat iemand het formulier invult en op verzenden drukt, dan wil ik dat hij geleid wordt naar www.planetdust.nl/ontvangen.html Echter nu is het zo dat als iemand het formulier invult, hij doorgeleid wordt naar de website van de hostingprovider en in de cgi submap. Tevens krijgt hij een wit scherm te zien met daarop bovenstaande tekst. deze tekst behoort gemailt te worden naar ons bedrijf ipv getoond worden aan de gebruiker. snappie?
Link naar reactie
[quote:8e58fb959b="Bill Gates"]Personal note to teacher: wel eens van het webprogrammeren forum gehoord? ;) Webdesign -> Webprogrammeren dus.[/quote:8e58fb959b] aangezien het over de html kant van het cgi script ging, en niet over het script zelf vond (en vind ;) ) ik hem beter op zijn plaats in webdesign.. t.
Link naar reactie
Ik ben op mijn website bouwproject, knip plak en knutselroute ook tegen een standaard lycos mailform aangelopen. Het vervelende vind ik zelf dat zo'n form inderdaad loopt via een eigen mailprogram. Vaak lukt mijn programma het ook niet om te verzenden. Kortom niet voldoende betrouwbaar. Nu heb ik wel eens een form gebruikt van een site die zorgde voor de hosting en dat ging dus professioneel zoals een reactieform van een professionele bedrijfssite. Het nadeel is natuurlijk weer dat je weer aan een bedrijf bent gebonden die reclame meestuurd etc. Is dit te omzeilen? Zijn de wat meer geavanceerde scripten ook beschikbaar op internet die je kunt gebruiken op je eigen site? Bedankt voor jullie info.
Link naar reactie
Ik heb he gedownload en geintegreert in mijn site. De site is te zien op mijn testdomein. www.planetdust.nl/contact.html Echter als ik op verzenden druk wordt geen email naar mij verzonden. iemand een idee waar dit aan kan liggen. ik denk zelf dat ik ergens iets kleins ben vergeten, maar weet niet waar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...