Ga naar inhoud

[PHP] snelheid


Aanbevolen berichten

Hoi, even een kleine vraag uit nieuwsgierigheid: ik heb een klasse waarin alle DB handelingen worden gedaan. Ik heb op het moment als er een instantie wordt gemaakt van die klasse dat er een DB connectie wordt gemaakt (dus in de constructor maak ik deze). Ik vroeg me af wat er sneller is (ook kijkend naar systeembelasting): de bovenstaande manier of iedere function als die wordt aangeroepen een connectie laten maken bvd
Link naar reactie
Ik denk dat het 't makkelijkst en snelst is om het in de constructor te doen. Ik weet niet precies hoe vaak je de functies in de klasse aanroept, maar toch zal het geheel in een fractie van een seconde geparst/verwerkt worden. Om dan meerdere keren een DB-connectie te maken lijkt me niet handig. Als je heel veel gebruikers verwacht waardoor je server heel zwaar belast wordt of kan worden, dan moet je misschien het gebruik van persistent connections overwegen. Op die manier wordt de verbinding niet verbroken als de parser klaar is met het bestand maar wordt gebruikt voor de volgende query die zich aanbiedt. Dit is alleen voordelig bij grote hoeveelheden verbindingen per tijdseenheid. - Bas
Link naar reactie
[quote:385c351ee4="BasHamar"]Ik denk dat het 't makkelijkst en snelst is om het in de constructor te doen.[/quote:385c351ee4]En wat als je geen verbinding kan maken? Een constructor kan geen waarde teruggeven. De constructor moet je alleen gebruiken om het object te initialiseren (uitzondering daar gelaten). [quote:385c351ee4="InZane"]En het levert aanzienlijk meer serverbelasting op.[/quote:385c351ee4]Dit snap ik niet, waarom zou dit meer serverbelasting opleveren (en als dit al zou gebeuren, dan valt dit in het niet bij de voordelen)? Het is trouwens verstandig om persistent connections altijd te gebruiken als dat wordt ondersteund (uitzondering daar gelaten). -Rémy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...