Ga naar inhoud

Vervangende teller voor Nedstat


Aanbevolen berichten

Hallo, Op mijn werk gebruiken wij de tellers van Nedstat Pro, die wij vanwege de hoge prijs, willen vervangen voor een vergelijkbaar progje. Aangezien wij niet echt in veel gegevens geinteresseerd zijn (b.v. niet een schermgroote, besturingssysteem e.d.) moet het toch wel mogelijk zijn om een uitgeklede versie van Nedstat ergens te vinden. Ik wil nu een tellerprogje laten draaien op een webserver die slechts de volgende onderdelen hoeft te beheersen: 1. Mogelijkheid om per pagina een kwartaaloverzicht te krijgen, dus op 4 april moet ik gewoon nog per gewenste (aangepaste) html-pagina een overzicht kunnen krijgen waar per dag de maanden januari, februari en maart en verwerkt zijn. 2. Totaal aantal pageviews vanaf begin telling. 3. Drukste dag bijhouden. 4. Export functie van gegevens naar naar b.v. Excel Iemand enig idee of en war ik zo'n progje kan vinden? Alvast bedankt Arie
Link naar reactie
Weet niet wat jij met Topstat bedoelt maar ik vindt Nedstat in principe niet al te duuur (geloof 300 euro p.j. per site) maar dan kan je maar 20 pagina's meten. Ik heb websites waar 40 a 50 pagina's gemetn moeten worden en bij Nedstat kost het 25 euro PER PAGINA p.j. dus dat zou bovenop de 300 euro nog eens 500 euro zijn! Kosten dus 800 euro p.j. per website en dat om alleen maar te weten hoeveel mensen per kwartaal op de site zijn geweest en wat de drukste dag is geweest (all time record) en hoeveel hits vanaf begin telling :oops: Vandaar dus mijn zoekpoging om een vervangend progje voor Nedstat. Groeten, Arie
Link naar reactie
Heb net zitten kijken op bovenstaande links maar blijft toch moeilijk om een teller te vinden die per pagina het aantal (unieke) bezoekers kan geven in de door mij in te stellen data (b.v. laatste kwartaal) Misschien toch een serverside scripthosting maar daar weet ik niet zoveel vanaf, dan moet ik maar aan beste vriend Rene vragen (slijm slijm slijm) :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie
[quote:886380425e="Remytje"]Je hebt toch de log van je server (mits je geen gratishosting hebt) en die is als enigste betrouwbaar.[/quote:886380425e]Ik heb betaalde hosting (al is het erg goedkoop) maar ik heb daarmee helaas geen leesrechten voor de Apache access-log. Ik heb hier al meermalen over gemaild, maar ze kunnen (willen?) het niet geven. Misschien heeft het te maken met het feit dat het geen dedicated hosting is. Ik weet iig van meerdere hostingproviders dat ze het niet doen. Waarom is mij een raadsel... - Bas
Link naar reactie
[quote:9efea459e2="BasHamar"][quote:9efea459e2="Remytje"]Je hebt toch de log van je server (mits je geen gratishosting hebt) en die is als enigste betrouwbaar.[/quote:9efea459e2]Ik heb betaalde hosting (al is het erg goedkoop) maar ik heb daarmee helaas geen leesrechten voor de Apache access-log. Ik heb hier al meermalen over gemaild, maar ze kunnen (willen?) het niet geven. Misschien heeft het te maken met het feit dat het geen dedicated hosting is. Ik weet iig van meerdere hostingproviders dat ze het niet doen. Waarom is mij een raadsel... - Bas[/quote:9efea459e2] asl het geen dedicated hosting is dan vind ik het redelijk logisch dan kan je namelijk van alle sites de log bekijken als ze het niet goed hebben in gesteld
Link naar reactie
[quote:a265cc5f09="BasHamar"]Ik heb betaalde hosting (al is het erg goedkoop) maar ik heb daarmee helaas geen leesrechten voor de Apache access-log. - Bas[/quote:a265cc5f09] Ik heb ook betaalde [url=http://www.xelacom.fr/mutualise/details.php]hosting[/url] en ook goedkoop, 50 euro / 100Mb, maar wel de apache access en error logs. Hoe ze het doen weet ik niet, maar ze zijn er. Ze worden wel elke dag gedelete, ik denk door Webalizer. Die maakt elke dag om 09.00 een nieuw rapport, en de log files beginnen om ongeveer 9 uur. Die log files zijn goed leesbaar en het lijkt mij niet zo moeilijk om van daar uit de pagina’s te tellen. Even zoeken met Google om te zien of er al is wat ik wil en dan gooi ik Nedstat er af. Mooi een opgeruimde site. wimb
Link naar reactie
[quote:b96e23364f="Remytje"]Persoonlijk snap ik al die vragen over tellers niet. Je hebt toch de log van je server (mits je geen gratis hosting hebt) en die is als enigste betrouwbaar. En er zijn genoeg programma's (of maak er zelf één) om je logfile te parsen en hiervan mooie overzichten te maken. -Rémy[/quote:b96e23364f] Zijn hiervoor ook niet al te ingewikkelde programma's. Webalizer vindt ik nog een beetje te ingewikkeld.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Skywarrior, zelf gebruik ik Weblog expert Lite , een freeware programma waarmee de apache (en nog meer) logbestanden uitgelezen kunnen worden. Heb zelf ook een goedkoop hosting pakket, maar heb gelukkig wel de beschikking over de apache log bestanden. Op [url]http://www.weblogexpert.com[/url] kun je het programma downloaden. Misschien heb je er iets aan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...