Ga naar inhoud

[CGI] Wie helpt mij twee PHP-commando's te vertalen?


Aanbevolen berichten

Ik gebruik op het moment [url=http://movabletype.org]Movable Type[/url] voor mijn eigen site. Op alle pagina's include() ik een aantal regels PHP die headers versturen naar de client. Gaat allemaal prima, maar de zoekpagina maakt gebruik van CGI en parst derhalve de PHP-commando's niet. Is er iemand die deze regels voor mij kan vertalen?[code:1:1d353e8809]<?php //--------------------------------------------------------------------\\ // MIME header bepalen \\ //--------------------------------------------------------------------\\ if(stristr($_SERVER["HTTP_ACCEPT"],"application/xhtml+xml") || stristr($_SERVER["HTTP_USER_AGENT"],"Opera/6") || stristr($_SERVER["HTTP_USER_AGENT"],"Opera/7") || stristr($_SERVER["HTTP_USER_AGENT"],"WDG_Validator") || stristr($_SERVER["HTTP_USER_AGENT"],"W3C_Validator") || stristr($_SERVER["HTTP_USER_AGENT"],"W3C_CSS_Validator") ){ // Send pages with XHTML MIME type for capable browsers header("Content-type: application/xhtml+xml; charset=iso-8859-1"); }else{ // Otherwise send old-fashioned HTML header header("Content-type: text/html; charset=iso-8859-1"); } // Send date of last file modification header("Last-Modified: ".date("r",getlastmod())." CET"); ?>[/code:1:1d353e8809]Een zetje in de goede richting wordt natuurlijk ook gewaardeerd! Perl CGI is ken/kan ik namelijk helemaal niet. - Bas
Link naar reactie
http://www.jmarshall.com/easy/cgi/dutch/cgi_footnotes.html#otherenv dat stukje en het stukje vlak daaronder :) dan krijg je zoiets: [code:1:67ee6dd228]if ($HTTP_USER_AGENT =~ /Opera/6/) { print "Content-type: application/xhtml+xml; charset=iso-8859-1\n\n"; }[/code:1:67ee6dd228] ik ben overigens geen perlgenie, die heb ik ook maar ff in elkaar geflanst. Oh, en als je beter bent met C++, daar kan het natuurlijk ook mee ;) succes 8)
Link naar reactie
[quote:8b2d1a6fa4="Remytje"]Er is toch een aparte template voor het zoekscherm en zoekresultaten? Daar kun je je PHP toch in kwijt.[/quote:8b2d1a6fa4]Nee, het zoekscherm is een apart .cgi-bestand en staat dus ook in de CGI-bin. Er wordt geen template geïnclude en toen ik PHP in het bestand zette werd het simpelweg niet geparst. Ik moet nog even naar de oplossing van webspider kijken, maar tot op heden heb ik er geen tijd voor gehad. (Ben net 2 uur bezig geweest kaarten te regelen voor Werchter, was ff belangrijker. :D) - Bas
Link naar reactie
[quote:4f795060a8="BasHamar"](Ben net 2 uur bezig geweest kaarten te regelen voor Werchter, was ff belangrijker. :D)[/quote:4f795060a8] [color=gray:4f795060a8]offtopic: 2 uur? Ik heb ze gewoon een paar weekjes terug al via internet besteld. Stukken makkelijker ;)[/color:4f795060a8] ontopic: Mijn perl is flink roestig, maar als ik een gok mag doen dan denk ik dat onderstaande aardig in de buurt zal komen. [code:1:4f795060a8] #!/usr/local/bin/perl #--------------------------------------------------------------------# # MIME header bepalen # #--------------------------------------------------------------------# if ( ( $ENV{'HTTP_ACCEPT'} =~ /application\/xhtml\+xml/i ) || ( $ENV{'HTTP_USER_AGENT'} =~ /Opera\/6/i ) || ( $ENV{'HTTP_USER_AGENT'} =~ /Opera\/7/i ) || ( $ENV{'HTTP_USER_AGENT'} =~ /WDG_Validator/i ) || ( $ENV{'HTTP_USER_AGENT'} =~ /W3C_Validator/i ) || ( $ENV{'HTTP_USER_AGENT'} =~ /W3C_CSS_Validator/i ) ) { # Send pages with XHTML MIME type for capable browsers print "Content-type: application/xhtml+xml; charset=iso-8859-1\n"; } else { # Otherwise send old-fashioned HTML header print "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\n"; } # determine change date of file $filename = '/filesystem/path/to/your/scripts' . $ENV{'SCRIPT_NAME'}; ($dev,$ino,$mode,$nlink,$uid,$gid,$rdev,$size,$atime,$mtime,$ctime,$blksize,$blocks) = stat($filename); @timeparts = split(' ', localtime($ctime)); $changedate = sprintf("%s, %s %s %s %s +0100 CET", $timeparts[0], $timeparts[2], $timeparts[1], $timeparts[4], $timeparts[3]); # Send date of last file modification print "Last-Modified: " . $changedate . "\n\n"; [/code:1:4f795060a8] De change date van de file zal je nog even naar moeten kijken. Dat is zomaar even ge-copy-pasted uit een oud test scriptje. Let op dat je na de laatste header een dubbele \n stuurt!
Link naar reactie
[quote:bf87e70beb="Annie"][color=gray:bf87e70beb]offtopic: 2 uur? Ik heb ze gewoon een paar weekjes terug al via internet besteld. Stukken makkelijker ;)[/color:bf87e70beb][/quote:bf87e70beb][size=9:bf87e70beb] Ik wist niet dat je - itt vorig jaar - dit jaar de kaarten niet bij het GWK kon kopen, vervolgens vele winkels gebeld waarvan de helft gesloten was en de helft was uitverkocht. Veel gedoe, uiteindelijk de kaarten via internet gekocht met creditcard. Toch wel fijn, internet. :)[/size:bf87e70beb][quote:bf87e70beb="Annie"]De change date van de file zal je nog even naar moeten kijken. Dat is zomaar even ge-copy-pasted uit een oud test scriptje.[/quote:bf87e70beb]Het tweede deel geeft idd een "internal server error", het eerste deel werkt wel (op een enkel probleempje na). Morgen ga ik er goed voor zitten, heel erg bedankt igg! - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...