Ga naar inhoud

Functie aanroep in PHP lukt niet


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik probeer in een via PHP opgebouwde webpagina een php-functie aan te roepen bij het aanklikken van een knop maar krijg een foutmelding. NU ben ik er van overtuigd dat ik iets verkeerd doe maar kan niet terug vinden wat dan wel. Hieronder een uitgekleed stukje code om aan te geven wat ik wil: [code:1:6ed687b0d7] <?PHP function testknop() { echo("<script>alert(\"U heeft de testknop aangeklikt.\")</script>"); } echo("<BUTTON type=\"button\" name=\"testen\" value=\"testknop\" onclick=\"testknop()\">"); echo("</BUTTON"); ?> [/code:1:6ed687b0d7] Wanneer er iemand is die mij uit de brand kan helpen ben ik die persoon bijzonder erkentelijk :-) John
Link naar reactie
U IS EEN KANJER !!!!! Dat is inderdaad de oplossing :-) Ik had al het idee dat het iets te maken had met het feit dat ik HTML en PHP door elkaar aan het gooien was zag alleen even het licht niet :-) Betekend dit dat wanneer ik deze functie in een include bestand zou willen plaatsen ik ook in het include bestand alle functies zou moeten gaan echoën ?
Link naar reactie
Ik heb het idee dat je client-side en server-side functies een beetje door elkaar aan het gooien bent. Wanneer client-side code (bijv. de testknop() functie) geen dynamische onderdelen bevat die server-side bepaald moeten worden heeft het niet veel zin om deze via een server-side include toe te voegen, en alles echo-en is dan al helemaal niet nodig. Zet de javascript functies in een .js bestand en voeg deze toe aan je html via <script src="bestandje.js" type="text/javascript"></script> (en deze regel zou je eventueel nog kunnen echo-en).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...