Ga naar inhoud

[DOM/CSS] opmaak wordt niet uitgevoerd


Aanbevolen berichten

Ik heb dit stukje code: [code:1:636a4d1f51]function HighlightCode() { var span = document.createElement("span"); span.setAttribute("class", "quote"); //span.style.className = "quote"; span.appendChild(document.createTextNode("Test")); document.body.appendChild(span); } [/code:1:636a4d1f51] en ik heb in m'n css een werkend stukje .quote{color: red;} staan. Maar als ik nu het script uitvoer dan wordt de tekst "test" (wel toegevoegd aan de body maar) niet rood. Ook de style.className werkt niet. Wat doe ik fout?
Link naar reactie
In Firefox/Mozilla zou het gewoon moeten werken. IE pakt namelijk de DOM naam van het attribuut, wat [i:2e5d7ef840]className[/i:2e5d7ef840] is. Moz (en Opera?) pakt de HTML naam van het attribuut. [code:1:2e5d7ef840]span.setAttribute("className", "quote"); [/code:1:2e5d7ef840] Dit werkt dus in IE. Je zou kunnen kijken of de browser IE of iets ander is, maar browser sniffers zijn een beetje uit de mode.. zeg maar... Je kan ook zowel class, als className gebruiken. Of je gebruikt gewoon span.className (zonder [i:2e5d7ef840]style[/i:2e5d7ef840] dus), dat werkt in alle grote browsers.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...