Ga naar inhoud

info uit een javascript lijstje invoeren in database met php


Aanbevolen berichten

Hee ik heb een vraagje. ik heb het volgende javacriptje (ingekort): [b:4f62f79949]<select name="naampje" style="font-family: verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; width: 138px;" align="middle"> <option value='dfd' selected><b><font size="2" color="#FFFFFF" face="Arial, Helvetica, sans-serif">dfd</font></b></option> <option value='1'>dhsdjds</option> <option value='8'>hdfd</option> <option value='123'>hdsgfhddf</option> </select> [/b:4f62f79949] nu wil ik graag dat de inhoud daarvan wordt ingevoerd in een mysql-database met de velden [i:4f62f79949]id[/i:4f62f79949] en [i:4f62f79949]naam[/i:4f62f79949] via php. het is de bedoeling dat het er zo uit komt te zien: [i:4f62f79949]id naam [/i:4f62f79949] 1 dhsdjds 8 hdfd 123 hdsgfhddf weet iemand hoe dat moet? alvast bedankt! :-)
Link naar reactie
[quote:f1e88caeea="Chris_GbaSpDude"]Hee ik heb een vraagje. ik heb het volgende javacriptje (ingekort): [b:f1e88caeea]<select name="naampje" style="font-family: verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; width: 138px;" align="middle"> <option value='dfd' selected><b><font size="2" color="#FFFFFF" face="Arial, Helvetica, sans-serif">dfd</font></b></option> <option value='1'>dhsdjds</option> <option value='8'>hdfd</option> <option value='123'>hdsgfhddf</option> </select> [/b:f1e88caeea] nu wil ik graag dat de inhoud daarvan wordt ingevoerd in een mysql-database met de velden [i:f1e88caeea]id[/i:f1e88caeea] en [i:f1e88caeea]naam[/i:f1e88caeea] via php. het is de bedoeling dat het er zo uit komt te zien: [i:f1e88caeea]id naam [/i:f1e88caeea] 1 dhsdjds 8 hdfd 123 hdsgfhddf weet iemand hoe dat moet? alvast bedankt! :-)[/quote:f1e88caeea]Zet die select in een form. Geef die een action naar je .php bestand. Haal met $_POST de naam van de box binnen. Maak een connectie met de mysql server en INSERT de goede inhoud in de database. Er moet wel al een tabel zijn.
Link naar reactie
[quote="[mZet die select in een form. Geef die een action naar je .php bestand. Haal met $_POST de naam van de box binnen[/quote] Zie jaaap. Bij het posten wordt alleen de geselecteerde waarde meegegeven. Dat betekend voor dit geval dat je 3x zou moeten posten. In dit geval haalbaar, maar onpraktisch als je meerdere waardes hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...