Ga naar inhoud

[PHP]pagina navigatie links. hoe?


Aanbevolen berichten

ik wil op een eigen gemaakt systeempje voor urls meerdere pagina hebben. dit is gelukt maar nu wil ik onder de tabel ook een aantal linkjes hebben om tussen de pagina's te navigeren nou heb ik het volgende: [code:1:dc244bb88d] function links($R, $F) { $F = $F+1; $i = 0; $ii = 1; $rows = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT * FROM links")); $currentlink = mysql_query("SELECT * FROM links LIMIT ".$F.",".$R); while($i < ($rows/$R)) { $link = $link."<a href=index2.php?R=".$R."&F=".($F+($i*$R)).">".$ii."</a> "; $i++; $ii++; } return $link; } [/code:1:dc244bb88d] $R staat voor het aantal rijen en $F staat voor vanaf waar mysql moet selecteren.. dit gaat op pagina 1 goed maar zodra je op pagina 2 zit gaat hij de fout in kijk [url=http://62.251.83.181/index2.php]hier[/url] maar ik denk dat ik gewoon ergens niet aan denk maar ik kom er maar niet uit :oops:
Link naar reactie
zoiets? [code:1:1f4aa29cea] function links($R, $F) { $i = 0; $rows = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT * FROM links")); $currentlink = mysql_query("SELECT * FROM links LIMIT ".$F.",".$R); $numpages = $rows/$R; while($i < $numpages) { $link .= "<a href=index2.php?R=".$R."&F=".($F+($i*$R)).">".($i+1)."</a> "; $i++; } return $link; } [/code:1:1f4aa29cea] Ik zou overigens ook de wijze waarop je het aantal rijen bepaald aanpassen door SELECT COUNT(*) te gebruiken. Dat is performance-wise wat verstandiger. En als ik me niet vergis is er ook nog een methode om bij een LIMIT het aantal rows van de recordset zonder deze limitatie op te vragen, weet alleen effe niet meer hoe. [edit: dat kan dus met FOUND_ROWS(), maar dat werkt helaas niet in 3.x versies van mysql.]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...