Ga naar inhoud

email versturen via een forum


anoniem

Aanbevolen berichten

Heb je al geprobeerd te achterhalen waardoor het probleem wordt veroorzaakt? Wordt er bijvoorbeeld uberhaupt mail verstuurd via het script? Krijg je een foutmelding (let op: misschien wordt deze onderdrukt in het script)? Ondersteund je hoster wel het versturen van e-mails via scripts? Eerste wat ik zou proberen is om los van het forum een [url=http://nl.php.net/mail]mailtje te versturen[/url] via een testscriptje.
Link naar reactie
[quote:90f0c4f251="Pistolenpaul"]504 LOGIN authentication mechanism not supported [/quote:90f0c4f251] Het forum probeert via ESMTP Authentication te verzenden, maar checkt niet goed het mechanisme. In de startup van de ESMTP dialoog worden de ondersteunde methodes opgegeven, zodat een mailclient weet welke te gebruiken. Tja, voor jouw als eindgebruiker - kijk of je ergens een instelling hebt "Use SMTP authentication" of iets dergelijks en/of meldt de bug bij de makers.
Link naar reactie
ok na veel verder zoeken staat er ergens bij hun in de faq dit: [quote:048f04d1bb]<? $from = "From: yourname <youremail@50free.net>"; $to = "receiver"; $subject = "Hi! "; $body = "TEST"; if(mail($to,$subject,$body,$from)) echo "MAIL - OK"; else echo "MAIL FAILED"; ?> [/quote:048f04d1bb] Maar waar moet ik dit plaatsen zodat het ook werkt met de normale mailfunctie in een phpbb forum? Ergens in de smtp.php ofzo?? Als ik dit los in een php bestand zet werkt het al nadat het geuploaded is. En dan komen ze ook nog met dit: [quote:048f04d1bb]2. You are using wrong header information. You must always provide the text From:, the name of the sender and email address. Without even one of these 3 parameters the formmail script will not work properly and will not deliver the email to your mailbox. You can find out more information here: [url]http://www.php.net/manual/en/function.mail.php[/url][/quote:048f04d1bb] EDIT De functie die ik bedoel heet mass-mail
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...