Ga naar inhoud

Browsersniffing werkt niet goed


anoniem

Aanbevolen berichten

[code:1:a3b6dc7b64]<?php $browser = $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"]; if (strpos($browser, "MSIE")) { $opmaaksheet = "ie.css"; } if (strpos($browser, "Opera")) { $opmaaksheet = "opera.css"; } if (strpos($browser, "Mozilla")) { $opmaaksheet = "mozilla.css")) } if (strpos($browser, "Netscape")) { $opmaaksheet = "netscape.css")) } echo $opmaaksheet ?> [/code:1:a3b6dc7b64] Deze code is bedoeld om een apart css bestand te gebruiken, om in elke browser de site hetzelfde d'r uit te laten zien. Maar het werkt niet :( Ik krijg altijd een fout: [b:a3b6dc7b64]Parse error: parse error in /home/firehostin/domains/firehosting.nl/public_html/htb/browserscript.txt.php on line 13[/b:a3b6dc7b64] Op regel 13 staat de regel met mozilla. Waarom werkt het niet?? :-? :-? ps. Als iemand nog een goede handleiding mbt gebruik van Sambar server weet, mag je ook wel ee link neerzetten :D
Link naar reactie
Nu een heel vaag probleem :( [code:1:8ecde3f560]<?php $browser = $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"]; if (strpos($browser, "MSIE")) { $opmaaksheet = "ie.css"; } if (strpos($browser, "Opera")) { $opmaaksheet = "opera.css"; } if (strpos($browser, "Mozilla")) { $opmaaksheet = "mozilla.css"; } if (strpos($browser, "Netscape")) { $opmaaksheet = "netscape.css"; } echo $opmaaksheet ?> [/code:1:8ecde3f560] Surf ik met IE, werkt goed. Ik zie 'ie.css' Surf ik met Opera, met als 'Identefy as Opera', dan doet 'ie het niet, ik zie niets. Als ik hem anders instel (maakt dan niet uit welke) dan zie ik altijd 'opera.css'. Ook als ik instel als Mozilla. Surf ik met Mozilla, dan gebeurt er ook niets. Ik zie niets. Mozilla wordt niet herkent? :-? Iemand idee waarom het niet werkt? http://www.htb.firehosting.nl/browserscript.txt.php
Link naar reactie
Op zich is browsersniffing wel aardig, maar het is echt veel makkelijker (op de lange duur) om gewoon één CSS-bestand te maken! Opera, Mozilla, Firefox, Netscape, Safari, Konqueror en nog vele anderen kunnen allemaal dezelfde CSS op dezelfde manier parsen. Alleen IE heeft hier en daar problemen, maar ook die kun je ondervangen. Met meerdere sheets maak je het jezelf m.i. alleen maar moeilijk. - Bas
Link naar reactie
[quote:28a6f5a262="termin8or"][code:1:28a6f5a262]body{ margin:0; padding:0; /* voor OPERA! */ }[/code:1:28a6f5a262]Hoe vaak ik dit wel niet op het forum heb gezet :roll: (CSS is er juist om dit soort onzin te voorkomen)[/quote:28a6f5a262]'k Zou je kunnen zoenen :P zulke dingen moet je gewoon net ff weten, en zo'n amateur als ik weet dat nog niet. :wink:
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:c0ad0f744a="Johnny321"]mm. Opera, Mozilla, en IE positioneren volgens mij allemaal anders. De ene telt de 'body-margin' niet mee (dacht Opera) zodat de menu's net 3px teveel link/rechts komen te staan. Daar wordt de site niet mooier van. Zal morgen een voorbeeld laten zien.[/quote:c0ad0f744a] Met browser-sniffing heb je uiteindelijk jezelf en bezoekers worden er doorgaans ook niet echt vrolijk van. Als je een site nu zo ontwerpt dat het niet zoveel uitmaakt dat de ene er een paar pixeltjes naast zit ? Dan heb je volgens mij onder geen enkele browser problemen. Dan kun je vervolgens eens rustig gaan kijken waarom de ene browser het net een pixeltje anders doet dan de andere en hoe je dat gelijk zou kunnen trekken. Vaak ontstaan problemen omdat iemand al met een bepaalde browser een weg is ingeslagen en pas op het eind eens met een andere browser het geheel gaat bekijken. En dan komt nogal eens naar voren dat men toch even eerder had moeten controleren om zo de nodige problemen te voorkomen. En als het dan toch moet, waarom zou je nog je eigen browser-sniffing-scripts gaan schrijven ? Je bent vast niet de eerste die zich over dit probleem heeft gebogen.
Link naar reactie
[quote:d51f168f72="Ruudfeen"]je antwoord in topics van ruim een maand oud, meestal zijn problemen tegen die tijd dan wel opgelost[/quote:d51f168f72] Gelukkig worden fora ook gebruikt vanwege de archief-functie. Als voor een onderwerp nog geen goede oplossing is gegeven en ik denk er wel een te weten dan antwoord ik in het betreffende topic. Zoekt men daar volgens op, dan hoop ik dat ik iemand wat meer aanknopingspunten heb verstrekt. Het is de eerste keer dat ik hier langs kom, dus vind ik het voor de hand liggen om eens te kijken wat voor onderwerpen er zoal geplaatst zijn en te zien of ik nog ergens aan kan bijdragen. Overigens begin ik me af te vragen waarvoor de PB's van het forum zijn bedoeld. Voor je het weet krijg je in dit topic een discussie over mijn antwoorden in andere topics (om het makkelijk te houden). Dat lijkt me nu ook niet echt de bedoeling.
Link naar reactie
[quote:0b7847d3a9="mozbrowser.nl"][quote:0b7847d3a9="Ruudfeen"]je antwoord in topics van ruim een maand oud, meestal zijn problemen tegen die tijd dan wel opgelost[/quote:0b7847d3a9] Gelukkig worden fora ook gebruikt vanwege de archief-functie. Als voor een onderwerp nog geen goede oplossing is gegeven en ik denk er wel een te weten dan antwoord ik in het betreffende topic. Zoekt men daar volgens op, dan hoop ik dat ik iemand wat meer aanknopingspunten heb verstrekt. Het is de eerste keer dat ik hier langs kom, dus vind ik het voor de hand liggen om eens te kijken wat voor onderwerpen er zoal geplaatst zijn en te zien of ik nog ergens aan kan bijdragen. Overigens begin ik me af te vragen waarvoor de PB's van het forum zijn bedoeld. Voor je het weet krijg je in dit topic een discussie over mijn antwoorden in andere topics (om het makkelijk te houden). Dat lijkt me nu ook niet echt de bedoeling.[/quote:0b7847d3a9]Je bedoelt het goed, maar het is hier niet wenselijk. Als iedereen dat zou gaan doen (berichten omhoog kicken) dan wordt het een zooitje, vandaar. Aan je antwoorden te horen ben je niet de domste, dus blijf maar lang op dit forum. Hoop nog wat we iets van je kunnen leren. :D mvg, Johnny ps. m'n probleem is idd al opgelost
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...