Ga naar inhoud

cookies in php


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw in het schrijven van php. Nu heb ik een poll geschreven die ik op mijn website wil zetten. Het enigste probleem van die poll is dat mensen op die zelfde poll kunnen blijven stemmen. Ik geloof dat je met cookies dit probleem de wereld uit kan werken, alleen heb ik hier nog nooit iets mee gedaan. Weet iemand hoe ik dit moet doen, of mischien een andere manier bvd
Link naar reactie
ik zou het met MySQL doen... k zit nu op school... als ik thuis zit zal k ff kijken... ik heb een PHP/MySQL script dat het aantal gebruikers dat op de site is geweest teld.... het doet het via de ip adressen... het moet volgens mij ook kunnen om de poll te blokken voor deze gebruikers, of gewoon een andere pagina met bv resultaten te includen i.p.v de poll....
Link naar reactie
Ik heb het verhaal met die cookies nu voor elkaar, maar zit nu met het volgende probleem. Als iemand submit. krijgt ie de resultaten te zien, maar als ie op Back klikt kan hij de poll nog een keer submitten. Iemand een iedee hoe ik dit op kan lossen.. ( sorry ben nog een beetje n00b met php ) dit is de code... heb effe snel een test page geschreven. [code:1:0474466127] <? if (!isset($submit)) { if ($stem!=="vote") { $a='poll optie 1'; $b='poll optie 2'; $c='poll optie 3'; echo' Cookie based script, u kan maar 1 keer stemmen.<br><br> <form method="POST" action="./"> <input type="radio" name="optie" value="optie 1" id="radio1"><label FOR="radio1">'.$a.'</label><br> <input type="radio" name="optie" value="optie 2" id="radio2"><label FOR="radio2">'.$b.'</label><br> <input type="radio" name="optie" value="optie 3" id="radio3"><label FOR="radio3">'.$c.'</label><br><br> <input type="submit" name="submit" value="vote"> </form>'; } else { echo 'Dit zijn de resultaten van de stemmen.<br> ( resultaten moet ik nog doen )'; } } else { $expire_date = time() + 86400 * 30; setcookie("stem", $submit, $expire_date); echo 'shrijft cookie op je PC<br>'; echo '<meta http-equiv="Refresh" content="0; URL=./">'; } ?> [/code:1:0474466127]
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...