Ga naar inhoud

Join tussen drie tabellen lukt niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste Rémy, Nadat ik je verhaal doorgelezen heb, waarin je uitgebreid aangeeft hoe je het allemaal precies bedoelt ga ik een heel eind met je mee. Ik heb er zeker wat van geleerd, maar had het nooit zo begrepen dat je het zo bedoelde. Niet jouw fout, maar mijn 'blindheid' en die blindheid komt door mijn eigen overtuiging. Toch 2 opmerkingen: 1. In mijn voorbeeld, waarbij ik in tabel 3 alleen het veld TypeNaam gebruik, is het inderdaad beter om ook een ID toe te voegen. Ik kies hier niet voor omdat dat een voordeel heeft MAAR absoluut ook het door jou gestelde nadeel. 2. Je kunt niet 100% iets doen tegen 'onkunde' of 'onoplettendheid' van gebruikers met alleen een databaseontwerp. Er kan altijd iets fout gaan. Ook in jouw voorbeeld kan ik een sponsor toevoegen die al bestaat. Immers SponsorID is hetgene wat een sponsor uniek maakt. Ik moet nogmaals zeggen dat ik wel iets (her)geleerd heb, maar toch zal ik nooit gebruik maken van een tabel zoals KoppelSponsorType in jouw voorbeeld. Dat heeft eenvoudigweg puur met gevoel te maken. IK vind het niets, al zie ik het nut.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik had geen reactie meer gegeven, om niet de topic omhoog te duwen, maar hij nu toch weer hoog staat :D... [quote:e7f013afbd="Wiep Corbier"]Nadat ik je verhaal doorgelezen heb, waarin je uitgebreid aangeeft hoe je het allemaal precies bedoelt ga ik een heel eind met je mee. Ik heb er zeker wat van geleerd, maar had het nooit zo begrepen dat je het zo bedoelde.[/quote:e7f013afbd]Blij dat het duidelijk was en dat het goed overgekomen is :D (was een uur werk voor die reactie, dus gelukkig was het niet voor niets ;)) [quote:e7f013afbd="Wiep Corbier"]2. Je kunt niet 100% iets doen tegen 'onkunde' of 'onoplettendheid' van gebruikers met alleen een databaseontwerp. Er kan altijd iets fout gaan. Ook in jouw voorbeeld kan ik een sponsor toevoegen die al bestaat. Immers SponsorID is hetgene wat een sponsor uniek maakt. [/quote:e7f013afbd]Ik vind zelf wel (mijn mening) dat een RDBMS alle 'onkunde' of 'onoplettendheid' van gebruikers kan tegenhouden. Kost wel veel werk en je redt het niet met een standaard database (o.a. stored procedures en triggers zijn dan écht noodzakelijk). Wat betreft die sponser, ik zou ook een UNIQUE constraint op de sponsernaam zetten zodat deze maar één keer kan voorkomen ;). [quote:e7f013afbd="Wiep Corbier"]Ik moet nogmaals zeggen dat ik wel iets (her)geleerd heb, maar toch zal ik nooit gebruik maken van een tabel zoals KoppelSponsorType in jouw voorbeeld. Dat heeft eenvoudigweg puur met gevoel te maken. IK vind het niets, al zie ik het nut.[/quote:e7f013afbd]Ben al lang blij dat je mijn kant ziet en dat je het nut ziet ;) [quote:e7f013afbd="Annie"]m'n complimenten voor de heldere uitleg. Als je op zo'n wijze antwoorden geeft heb ik er geen problemen mee dat je ook voor mij spreekt :lol:[/quote:e7f013afbd]Thanx :)! -Rémy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...