Ga naar inhoud

[PHP] Geen waarden door kunnen geven via URL


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb m'n website (server dus) van m'n WinXP bak naar m'n Linux bak (RedHat 9.0) overgezet, in RedHat 9.0 zit Apache, vsFTPd, PHP en MySQL ingebakken. Nu kan ik alleen geen waarden meer doorgeven via de URL, terwijl dat op m'n server met WinXP wel ging. Het betreft hier dus PHP scripts. Als ik een variabele verstuur via de URL, komt er een lege of zelfs helemaal geen variabele aan, terwijl hij wel in de URL vermeld staat. Weet iemand wat het probleem is? Het ligt trouwens niet aan de versie van PHP. (Ik wist niet zeker of deze topic bij 'Webprogrammeren' moest ofbij 'Servers')
Link naar reactie
Ik zat met hetzelfde probleem en ik heb hier al een topic over gestart. als je ff zoekt staat daar ook een link bij naar de uitleg hierover. (gewoon zoeken op autheur Sander16v) Je kan ook inderdaad de registerglobals aanzetten maar daar schijnt een beveiligingsrisico aan vast te zitten, vandaar dat in de laatste php versie uitgeschakeld staat. (waarom weet ik niet zo goed ben ik hier ook weer niet mee). In ieder geval werkt je "oude" script dan wel weer.. verder, zie bill gates.. Sander
Link naar reactie
[quote:0c16844ca0="sander16v"]Je kan ook inderdaad de registerglobals aanzetten maar daar schijnt een beveiligingsrisico aan vast te zitten, vandaar dat in de laatste php versie uitgeschakeld staat. (waarom weet ik niet zo goed ben ik hier ook weer niet mee)[/quote:0c16844ca0]Dit is zodat je alleen expliciet externe waarden gebruikt en "hackers" niet elke willekeurige variabele in een bestand een eigen waarde kunnen geven. Het risico daarvan lijkt me duidelijk. - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...