Ga naar inhoud

Vraagje over lichtkrant & java applet


anoniem

Aanbevolen berichten

Hi, Heb een lichtkrantje gemaakt met een java applet, maar weet eigenlijk niet zeker of iedere browser dit ondersteund. Ik weet dat een lichtkrant ook op een andere manier kan, maar volgens mij ondersteunt alleen internet explorer dat Wat denken jullie van een lichtkrant... wel of geen leuk idee ubbies [url]http://www.ub40-online.net[/url]
Link naar reactie
[quote:64ab517152="ubbies"]Heb een lichtkrantje gemaakt met een java applet, maar weet eigenlijk niet zeker of iedere browser dit ondersteund.[/quote:64ab517152]Java applets kunnen onder elke browser werken. Het probleem is wel dat veel Windows XP computers worden geleverd zonder Java. De gebruiker moet dan eerst Java downloaden, voordat ze je lichtkrant kunnen zien. [quote:64ab517152="ubbies"]Ik weet dat een lichtkrant ook op een andere manier kan, maar volgens mij ondersteunt alleen internet explorer dat[/quote:64ab517152]Klopt, je bedoelt <marquee>. Een derde mogelijkheid is om een javascript te gebruiken. Dat wordt door alle browsers ondersteund, hoewel ook dit in de beveiligingsopties kan zijn uitgeschakeld. Je kunt zelfs overwegen om zowel marquee als javascript te gebruiken, waarbij je in het javascript uitvraagt dat de browser een andere dan IE is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...