Ga naar inhoud

een simpele vraag over hyperlinks binnen php


anoniem

Aanbevolen berichten

<a href=nieuws/news.php?news_ID=" . $news['news_ID'] . ">meer</a>" in dit geval stuurt de hyperlink de variabele news_ID mee, maar dat boek wat ik heb slaat steeds stappen over en ineens moet ik in een voorbeeld 2 dingen meesturen... news_ID dus en nog een variabele. $action ="delete" sommigen zullen wel weten waar ik mee aan het prutsen ben maar hoe doe ik dit?? (het is toch niet erg dat ik dit soort onnozele vragen stel hier he?) :o
Link naar reactie
Ik hebzelfde probleem gehad en ben volgens mij met hetzelfde boek bezig. Ik heb de volgende oplossing gevonden/gekregen: [code:1:0e0a456a5a] <?php echo ("<a href=\"news_list.php?news_ID=".$news['news_ID']."&action=delete \">Verwijderen</a>"); ?> [/code:1:0e0a456a5a] Hoop je hiermee ook van dienst te zijn geweest. En inderdaad het boek is overal niet erg duidelijk in. En als beginner moet je dan overal en nergens informatie en oplossingen vragen, kost wat tijd maar zoals jij ook al aangaf leer je er ook weer veel van. Veel succes verder en totziens
Link naar reactie
if($action == "delete") <dit werkt dus ook niet> deze variabele werd verstuurd door waar we het net over hadden. bij news_id heb ik het inmiddels voor elkaar met .$GET, maar hoe doe ik dat in een IF statement?? <edit> het is dus dit keer een string die uit de verwijzing komt en geen array, scheelt dat ?? > ik word maf van dat boek
Link naar reactie
ik begrijp er niets van.... kan dit aan mijn php.ini bestand liggen?? ik heb inmiddels meerdere boekjes hier op nageslagen. de link werkt maar de string action komt niet door in de niewe pagina. wel kom ik in de boeken allerlei post en get methodes tegen maar dat is toch alleen met formulieren?? HEBBES Is dit waar ik problemen mee heb?? -[color=red:cd1b65dbdc] register_globals = Off [Security, Performance] ; Global variables are no longer registered for input data (POST, GET, cookies, ; environment and other server variables). Instead of using $foo, you must use ; you can use $_REQUEST["foo"] (includes any variable that arrives through the ; request, namely, POST, GET and cookie variables), or use one of the specific ; $_GET["foo"], $_POST["foo"], $_COOKIE["foo"] or $_FILES["foo"], depending ; on where the input originates. Also, you can look at the ; import_request_variables() function. ; Note that register_globals is going to be depracated (i.e., turned off by ; default) in the next version of PHP, because it often leads to security bugs. ; Read http://php.net/manual/en/security.registerglobals.php for further ; information.[/color:cd1b65dbdc] en nu nog hopen dat ik hier wijs uit kan worden... groeten
Link naar reactie
Gebruik het boek door de grote lijn daarin te volgen en gebruik daarnaast de manual van PHP als reference om snel wat zaken op te zoeken of om extra informatie te krijgen. Die manual bevat namelijk alle zaken die je nodig hebt, alleen is het een beetje saai om allerlei lijsten met functies door te nemen (in my humble opinion), vandaar dat je het boek nodig hebt om er wat "verhaal" in te houden. Uit die manual haalde ik bijvoorbeeld dit: [url=http://www.php.net/manual/en/language.variables.external.php]iets over GET variabelen[/url]. Met andere woorden: alle waarden die je via de querystring meestuurt vind je terug in de $_GET array en dus ook als je deze in een IF statement wil gebruiken. [code:1:6aabaa1d44] if ($_GET["een_variabele"] == "iets") { // klopt als een zwerende vinger } [/code:1:6aabaa1d44]
Link naar reactie
$_REQUEST is niet meer dan een samenvoegsel van de variabelen $_GET, $_POST en $_COOKIE, [url=http://www.php.net/manual/en/language.variables.predefined.php#language.variables.superglobals]zie ook dit[/url]. Ik ben er zelf een voorstander van om beestjes bij hun naam te noemen, gebruik dus $_GET als je waarden uit de querystring komen en $_POST als deze uit een form komen (tenzij de form de method=get heeft ;))
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...