Ga naar inhoud

text in statusbar onMouseOver


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik hoop dat iem,and mij kan helpen met het volgende: Ik heb een gewone textlink gemaakt en style="text-Decoration:none". Nu wil ik wanneer ik er met de muis overheen ga dat de tekst onderstreept wordt en tevens een stukje tekst in de statusbar verschijnt wanneer met de muis op de link staat. Ik krijg het beide apart wel voor elkaar maar niet allebei. Met de volgende code komt er tekst in de statusbar maar wordt de link niet onderstreept: <html> <head> <script language="JavaScript"> function mouseOver(i,id) { window.status= i; return true; } function mouseOut() { window.status=''; } </script> </head> <body> <a href="#2004" id="2004" style="text-Decoration:none" onMouseOver="return mouseOver('Bekijk het competitie-overzicht van 2004', '2004'); this.style.textDecoration = 'underline';" onMouseOut="mouseOut(); this.style.textDecoration = 'none';"><br>Competitie 2004</a> </body> Op de volgende manier wordt de link wel onderstreept maar geen tekst in de statusbar: <a href="#2003" style="text-Decoration:none" onMouseOver="this.style.textDecoration = 'underline';" onMouseOut="this.style.textDecoration = 'none'"><span id="1">Competitie 2003</span></a></td> Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt. Eric.
Link naar reactie
Dit is ook gedeeltelijk met css te doen: [code:1:2f0d99a529] <html><head> <style type="text/css"> a { text-decoration:none; } a:hover{ text-decoration:underline; } </style> </head> <body> <a href="#j2004" id="j2004" title="Bekijk het competitie-overzicht van 2004" onmousemove="window.status=this.title" onmouseout="window.status=''">Competitie 2004</a> </body> </html> [/code:1:2f0d99a529] Je hebt een link die naar zichzelf verwijst? Ik snap niet waar je dit voor nodig hebt. Het id-attribuut moet beginnen met een letter. Het return statement in javascript betekent dat je iets terug stuurt naar de aanvrager. Verdere statements worden niet meer uitgevoerd. Vandaar dat bij jouw maar een ding het deed. Ik gebruik onmousemove omdat de browser na het onmouseover event nog de href-waarde laat zien in de statusbalk (wat ik eigenlijk ook zinniger vindt dan jouw tekst maar goed). De tekst verdwijnt dan. Ik heb de tekst in het title-attribuut gezet omdat die daar in hoort. Succes ermee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...