Ga naar inhoud

[PHP/Perl & MySQL] zoekscript op website


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil een zoekmogelijkheid implementeren op een website. Tot nu toe maak ik gebruik van de (gratis) dienst Atomz Search, maar ik zoek een script dat ik beter kan integreren in de rest van de site. Mijn wensenlijstje: - het script is geschreven in PHP, of desnoods in Perl, en draait op een Windows 2000-server - de index wordt opgeslagen in een MySQL-database - de te indexeren pagina's worden via http: opgevraagd, niet direct via het filesysteem - het script is geheel via een webinterface te beheren, dus zonder Telnet-commando's e.d. - het script heeft geen problemen met een website met 2000 pagina's (zonder na een halve dag indexeren een timeout te geven) Via Hotscripts.com heb ik al zo'n 15 gratis scripts gedownload en uitgeprobeerd, maar zonder succes. Heeft iemand goede ervaringen met een niet-gratis script, of moet ik toch maar bij Atomz Search blijven? Alle tips zijn welkom. Wessel Zweers
Link naar reactie
IK heb geen ervaringen met dergelijke dingen, maar als ik jou was en je enigszins verstand hebt van programmeren zou ik er zelf een maken. Je moet dan ook niet werken met indexen maar de inhoud van je site bij voorkeur in een FULLTEXT veld zetten in MySQL, dan kan je gebruik maken van de geweldige fulltext search van MySQL, met relevantie en alles... Dus: succes! ;) - Bas
Link naar reactie
[quote:23993d4fac="gerben"]Probeer deze eens. http://www.xav.com/scripts/search/ Ik gebruik een oudere versie op mijn site, en die bevalt mij goed.[/quote:23993d4fac] Bedankt voor de tip. Ik heb dit script zojuist uitgeprobeerd en ben er zeer over te spreken. Installatie verloopt probleemloos en het indexeren gaat razendsnel en zonder timeouts. Bovendien biedt het script de mogelijkheid om subsites afzonderlijk te indexeren en ook een index van externe sites aan te maken. Dat stond niet op mijn wensenlijstje, maar ik vind het wel erg handig. Jammer dat de index niet in een MySQL-database wordt opgeslagen, maar de extra features zijn me zoveel waard dat ik daar graag genoegen mee neem! Groet, Wessel
Link naar reactie
[quote:80d0c6f505="BasHamar"]IK heb geen ervaringen met dergelijke dingen, maar als ik jou was en je enigszins verstand hebt van programmeren zou ik er zelf een maken. Je moet dan ook niet werken met indexen maar de inhoud van je site bij voorkeur in een FULLTEXT veld zetten in MySQL, dan kan je gebruik maken van de geweldige fulltext search van MySQL, met relevantie en alles... [/quote:80d0c6f505] Ik heb wel programmeerervaring, maar weinig tijd... Dat van die ingebouwde fulltext-zoekmogelijkheden van MySQL wist ik nog niet. Uit mijn andere reactie blijkt dat ik al een voorlopige oplossing heb gevonden, maar jouw tip zal ik zeker achter de hand houden als langetermijnoplossing. Groet, Wessel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...