Ga naar inhoud

query aanmaken wordt afgebroken


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Na veel hulp van anderen is mijn linuxserver eindelijk aan de praat. Via phpMyAdmin wil ik databases bijhouden. Dit ging op een andere server prima. Nu heb ik een grote database van een PhpBB forum. Dit zijn 29 tabellen. 28 daarvan importeer ik moeiteloos. Maar de laatste 'phpbb_search_wordmatch' is veel te groot en de bewerking wordt afgebroken. Hoe los ik dat op? Ik heb op de oude server netjes een dump gemaakt van de database. ( duurde 5 minuten...) toen heb ik de tabellen één voor één ingevoerd als query. Alles in één keer geeft een afgebroken bewerking. 'phpbb_search_wordmatch' is welgeteld 770 a4'tjes groot. een beetje database (bv dit forum) is denk ik veel groter. dan moet het technisch toch ook kunnen om de query in te voeren? r.
Link naar reactie
ja, ik zou wel willen. het ziet er allemaal makkelijk uit. Maar als ik mysql.com raadpleeg geeft deze dat php.ini met een texteditor te bewerken is. leuk, maar ik zit in de shell. hier is geen texteditor aanwezig. misschien dat iemand wel weet hoe dat moet. ( php.ini bewerken vanuit de shell). BTW: moet deze topic misschien wel verplaatst worden naar 'OS Linux' greetz, d.
Link naar reactie
[quote:de40409a90="Dilbert"]... als ik mysql.com raadpleeg geeft deze dat php.ini met een texteditor te bewerken is. leuk, maar ik zit in de shell. hier is geen texteditor aanwezig. [/quote:de40409a90]Ik kan me niet voorstellen dat er geen tekstverwerker geïnstalleerd is... :-? Al eens het volgende geprobeerd vanuit de map waar php.ini staat: [code:1:de40409a90]vi php.ini[/code:1:de40409a90]Kan haast niet missen en anders moet je 'm zeker installeren, echt enorm handig om een simpele tekstverker in de shell te hebben. Anders heb je een Linuxbak waar je niets mee kan. - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...