Ga naar inhoud

PHPinfo faalt


anoniem

Aanbevolen berichten

Oeps, heb ik iemand zijn gevoelige snaar geraakt. :) onze bill verdiend boven dien heel wat geld mee met window$, maar een degelijk platform maken waar je foutloos kan mee werken is blijkbaar iets te veel gevraagd. O ja, juist anders kunnen zij geen opvolger maken en verdienen zij niets meer. Stom van me :o Ik zal uw pijn een beetje verlichten, Linux is een goed alternatief enkel zij beveiligen dan weer te veel (paranoia). En zullen nooit geraken waar window$ is. Installeren van apache en php en Mysql ging vanzelf. Enkel je geraakt niet binnen op de server. :o Zo, nu kunnen beiden partijen even lekker bekvechten. :) Sorry, voor dit maar dit zit nu al meer dan 2 maand te wringen. En krijg de kans dit eens te uiten. En ik kan u zeggen dit lucht op. :wink: Greetz, AMD
Link naar reactie
Het ligt niet aan MS, maar aan je installatie\instellingen (m.a.w. RTFM) [quote:0250c464c4="AMD Athlon Xp"]Ik laat dit "AddModule mod_php4.c " er uit van "httpd.conf". En apache2 start op, maar geen resultaat. :( Waarom start apache2 bij mij niet op met "AddModule mod_php4.c"[/quote:0250c464c4]AddModule is niet meer nodig bij Apache2! Als je problemen ondervindt met Apache start dan op vanuit een DOS-box ([i:0250c464c4]apache2 –k start[/i:0250c464c4]): Apache genereert dan duidelijke fouten\meldingen (ook als Apache toch doorstart kunnen er fouten zijn, maar dan geen kritieke fouten). Ik vermoed dat je hier ergen een fout in gemaakt hebt. (vanuit gaande dat je php als module draait): 1. Als je Apache2 gebruikt, zorg ervoor dat je dan php4apache2.dll gebruikt. 2. Zorg ervoor dat php4ts.dll samen met php4apache2.dll in één map zit Of kopieer het naar de windows-system map, maar dat zou ik niet doen, aangezien je dan niet meedere php versie naast elkaar kan draaien. Ik doe dit door php4apache2.dll te verplaatsten naar de php-map (een map hoger) en hier naar te verwijzen (bv.[i:0250c464c4]LoadModule php4_module e:/php/php4apache.dll[/i:0250c464c4]). 3. zorg dat php.ini in je windows-map (waarschijnlijk c:\windows) staat. 4. Zorg dat doc-root naar de goede dir verwijst (bv. [i:0250c464c4]doc_root = c:\apache\apache2\htdocs[/i:0250c464c4]). -Rémy
Link naar reactie
Ik heb een Apache 2 server met de nieuwste php en mysql draaien onder win xp sp1. Is geen probleem. Werkt helemaal geweldig. Deze 2 regeltjes toevoegen aan je httpd.conf en de document root en de directory index aanpassen en klaar is kee. LoadModule php4_module C:/webserver/php/php4apache2.dll ----gewoon naar je php4apache2.dll verwijzen. Ik heb em ook 1 mapje hoger geplaats dan standaard. Anders werkt het niet. Kzou ook niet weten waarom, maar goed zo werkt het. AddType application/x-httpd-php .php
Link naar reactie
[quote:9ecf0593a4="stierenoog"] LoadModule php4_module C:/webserver/php/php4apache2.dll ----gewoon naar je php4apache2.dll verwijzen. Ik heb em ook 1 mapje hoger geplaats dan standaard. Anders werkt het niet. Kzou ook niet weten waarom, maar goed zo werkt het. [/quote:9ecf0593a4] RTFM als apache[b:9ecf0593a4]x[/b:9ecf0593a4].dll de php4ts.dll niet kan vinden werkt het niet.. daarom zet ik ze allebei in de system (of system32) map
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...