Ga naar inhoud

[MySQL / phpMyAdmin] kan geen tabellen maken


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben net gestart met de cursus PHP uit de C!T, maar nu kom ik met een probleem. In deel 3 laten ze zien hoe je tabellen maakt met phpMyAdmin, maar dat wil niet lukken bij mij. Ik voer netjes listing 1 in bij het kopje SQL, maar daarna geeft hij een foutmelding: [code:1:4c5082b086] Fout SQL-query : CREATE TABLE adressen( adres_id INT AUTO_INCREMENT PRIMARY , voornaam VARCHAR( 255 ) , achternaam VARCHAR( 255 ) , geboortedatum DATE, adres VARCHAR( 255 ) , postcode VARCHAR( 6 ) , woonplaats VARCHAR( 255 ) ) MySQL retourneerde: You have an error in your SQL syntax near ' voornaam VARCHAR(255), achternaam VARCHAR(255), geboortedatum DATE, adres VARCH' at line 1 [/code:1:4c5082b086] weet iemand wat ik hier fout heb gedaan? Of is er misschien iets fout met mijn installatie? Ik gebruik [i:4c5082b086]phpDev 4.2.3[/i:4c5082b086], en dat bevat MySQL 3.23.39, Apache 1.3.27 en phpMyAdmin versie 2.3.2 Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven en dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt, keyboardcrusher
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...